menu_top
menu_bottom


Lines Of Action reeglid


Üldine info

Lines Of Action on mõttemäng, mis leiutati Claude Soucie poolt 1969 aastal. Tegemist on populaarsust koguva mänguga, millel on ka üks eestlasest maailmameister: Andres Kuusk 2010 aastal!

Mängu reeglid

Eesmärk

Mängija eesmärk on ühendada kõik oma nupud laual kas vertikaalselt, horisontaalselt või diagonaalselt.

Algseis

Mängu saab mängida tavalisel kabe/male laual. Mõlemal mängijal on mängu alguses 12 nuppu ja nad on paigutatud niimoodi: Lines Of Action algseis

Käikude tegemine

  • Mängu alustab mustadel nuppudel mängija.
  • Nupuga saab käia kas horisontaalselt, vertikaalselt või diagonaalselt täpselt nii kaugele, kui palju on nuppe (nii musti kui valgeid) selles suunas (terve laua ulatuses) kus käiku tehakse.
  • Nupuga saab hüpata üle oma nupu kuid ei saa hüpata üle vastase nupu.
  • Kui maandutakse vastase nupul, eemaldatakse see vastase nupp laualt.

Näited käikudest

Nupp ei saa üle vastase nupu hüpata. Alloleval diagrammil seega ei saa valge mängida a6-d6, kuigi 6. reas on 3 nuppu. Valge võib see-eest käia a6-c4, liikudes nii kaks ruutu, sest diagonaalil a6-f1 on parasjagu kaks nuppu. Lines Of Action käimise diagramm #1
Nupuga võib hüpata üle enda nuppude. Seepärast saab must käia e8-b5, hüpates üle oma nupu. Ta liigub 3 ruutu sest diagonaalil a4-e8 on parasjagu 3 nuppu. Lines Of Action käimise diagramm #2
Nupuga saab hüpata vastase nupule, misjärel eemaldatakse vastase nupp mängust. Näiteks, valge võib käia h3-f1, võttes sellega ära musta nupu, mis asetses ruudul f1. Lines Of Action käimise diagramm #3

Näide võitvast käigust

Alloleval diagrammil on valge teinud käigu, mis ühendab kõik tema nupud ning samal ajal on mustal veel 2 käiku vaja teha, et samasse seisu jõuda. Selle käiguga võitis mängu valge. Lines Of Action winning move Lisaks:
  • Kui mängijal jääb lauale üks nupp, loetakse mängija võitjaks.
  • Kui käigu tegemisel ühendatakse mõlema mängija nupud, loetakse võitjaks käigu tegija.

Strateegia

Mäng võib muutuda väga taktikaliseks, kui mäng on avatud ja mõlema mängija nuppudel on palju liikumisvõimalusi. Mängu strateegia tuleneb aga suuresti vastase käimisvõimaluste blokeerimisest. Vastase nuppude laua äärde surumine võib osutuda väga kasulikuks.
Tavaliselt on suurema hulga nuppude omamine kasulik, sest nii saab edukamalt vastase käike blokeerida. Teisalt aga, see ei ole alati kõige tähtsam, sest vähemate nuppude korral on ka lihtsam neid ühendada.


Allikas: Wikipedia


Aktiivseid kasutajaid: 1263
Ürituste kalender
21.08.2017
XXI Mõttespordi viievõistluse MM
26.08.2017
SASKU HULLUDE SUVEPÄEV
18.11.2017
Rootsi lahtised võistkondlikud rendžus ja gomokus
03.07.2018
Kullo mõttemängude laager Karepal
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2511
Male TOP 5
1. hollinger 2951
2. hertsog 2887
3. muhvn 2839
4. lodu 2744
5. RJF 2699

Vene kabe TOP 5
1. Ruut 2538
2. jack 2520
3. hulkur 2490
4. Ianton 2488
5. antsuonu 2481

Gomoku TOP 5
1. allever 3000
2. Tinasilm 2320
3. Glorrandir 2246
4. Ad1d4s 2200
5. Nuffu 2182

Sudoku TOP 5
1. AlQaholic 2987
2. brigita 2697
3. poffic 2398
4. Metsmees 2339
5. hulkur 2118