Neli-ritta reeglid

Mängi mänge neli-ritta või stack4D

Ajalugu

Mäng avaldati kuulsa Neli-ritta (ing.k. Connect Four) kaubamärgi all Milton Bradley poolt aastal 1974. Originaalmäng nimega "Kapteniproua" on siiski palju vanem.

Neli-ritta mängu reeglid on väga lihtsad. Mängu eesmärgiks on saada ritta täpselt neli (viis ja rohkem ei sobi) oma nuppu - horisontaalselt, vertikaalselt või diagonaalis. Mängulaud on 6x7 ruutu - 6 rida ja 7 veergu. Mängu alustades on laud tühi.

Reeglid

Neli-Ritta:

Mängu alustab heledate nuppudega mängija valides veeru, kuhu oma nuppu panna. Mängija nupp kukub seejärel valitud veeru kõige alumisse vabasse ruutu. Kui veerg on täis, s.t. sinna on käidud juba 6 nuppu, siis sinna enam käia ei saa. Kordamööda käies võidab mängija, kes enne teist mängijat oma 4 nuppu (täpselt 4, rohkem ega vähem ei sobi) ritta saab. Mängu tulemus on viik, kui veerud on täis käidud ning kumbki mängija pole 4 nuppu ritta saanud.

Stack 4D:

Mängu eesmärk on sama mis 4-Ritta mängul: Tuleb saada ritta täpselt 4 oma nuppu. Käimisel on aga erinevus:
Käia saab kõigi nelja ääre vabale kohale või vahetult juba käidud nuppude juurde, moodustades vähemalt ühe äärega pideva nuppude rea.