menu_top
menu_bottom


Lines Of Action reeglid


Üldine info

Lines Of Action on mõttemäng, mis leiutati Claude Soucie poolt 1969 aastal. Tegemist on populaarsust koguva mänguga, millel on ka üks eestlasest maailmameister: Andres Kuusk 2010 aastal!

Mängu reeglid

Eesmärk

Mängija eesmärk on ühendada kõik oma nupud laual kas vertikaalselt, horisontaalselt või diagonaalselt.

Algseis

Mängu saab mängida tavalisel kabe/male laual. Mõlemal mängijal on mängu alguses 12 nuppu ja nad on paigutatud niimoodi: Lines Of Action algseis

Käikude tegemine

  • Mängu alustab mustadel nuppudel mängija.
  • Nupuga saab käia kas horisontaalselt, vertikaalselt või diagonaalselt täpselt nii kaugele, kui palju on nuppe (nii musti kui valgeid) selles suunas (terve laua ulatuses) kus käiku tehakse.
  • Nupuga saab hüpata üle oma nupu kuid ei saa hüpata üle vastase nupu.
  • Kui maandutakse vastase nupul, eemaldatakse see vastase nupp laualt.

Näited käikudest

Nupp ei saa üle vastase nupu hüpata. Alloleval diagrammil seega ei saa valge mängida a6-d6, kuigi 6. reas on 3 nuppu. Valge võib see-eest käia a6-c4, liikudes nii kaks ruutu, sest diagonaalil a6-f1 on parasjagu kaks nuppu. Lines Of Action käimise diagramm #1
Nupuga võib hüpata üle enda nuppude. Seepärast saab must käia e8-b5, hüpates üle oma nupu. Ta liigub 3 ruutu sest diagonaalil a4-e8 on parasjagu 3 nuppu. Lines Of Action käimise diagramm #2
Nupuga saab hüpata vastase nupule, misjärel eemaldatakse vastase nupp mängust. Näiteks, valge võib käia h3-f1, võttes sellega ära musta nupu, mis asetses ruudul f1. Lines Of Action käimise diagramm #3

Näide võitvast käigust

Alloleval diagrammil on valge teinud käigu, mis ühendab kõik tema nupud ning samal ajal on mustal veel 2 käiku vaja teha, et samasse seisu jõuda. Selle käiguga võitis mängu valge. Lines Of Action winning move Lisaks:
  • Kui mängijal jääb lauale üks nupp, loetakse mängija võitjaks.
  • Kui käigu tegemisel ühendatakse mõlema mängija nupud, loetakse võitjaks käigu tegija.

Strateegia

Mäng võib muutuda väga taktikaliseks, kui mäng on avatud ja mõlema mängija nuppudel on palju liikumisvõimalusi. Mängu strateegia tuleneb aga suuresti vastase käimisvõimaluste blokeerimisest. Vastase nuppude laua äärde surumine võib osutuda väga kasulikuks.
Tavaliselt on suurema hulga nuppude omamine kasulik, sest nii saab edukamalt vastase käike blokeerida. Teisalt aga, see ei ole alati kõige tähtsam, sest vähemate nuppude korral on ka lihtsam neid ühendada.


Allikas: Wikipedia


Aktiivseid kasutajaid: 2424
Ürituste kalender
23.02.2018
Sudoku GP 2018 2. voor
04.03.2018
Juunioride Eesti meistrivõistlused bridžis
09.03.2018
Loogika GP 2018 2. voor
10.03.2018
Sudokute lahendamise Eesti meistrivõistlused 2018
10.03.2018
Eesti koolide võistkondlikud karikavõistlused gomokus
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2369
2. Albert007 2111
3. rakett69 2084
4. tennispall 2078
5. mark2002 2029
Male TOP 5
1. sokrates 2667
2. tellis53 2654
3. Tooresvana 2644
4. antsuonu 2626
5. lodu 2611

Vene kabe TOP 5
1. hendrik 2635
2. Ianton 2603
3. Vilhelmiine7 2597
4. Rahumees07 2595
5. Ruut 2580

Gomoku TOP 5
1. allever 3067
2. ants 2964
3. georgr 2675
4. ikla 2581
5. kuakua 2544

Sudoku TOP 5
1. TiiT 3347
2. brigita 2835
3. Kubix 2610
4. poffic 2583
5. pisipaha 2427