menu_top
menu_bottom


Lines Of Action reeglid


Üldine info

Lines Of Action on mõttemäng, mis leiutati Claude Soucie poolt 1969 aastal. Tegemist on populaarsust koguva mänguga, millel on ka üks eestlasest maailmameister: Andres Kuusk 2010 aastal!

Mängu reeglid

Eesmärk

Mängija eesmärk on ühendada kõik oma nupud laual kas vertikaalselt, horisontaalselt või diagonaalselt.

Algseis

Mängu saab mängida tavalisel kabe/male laual. Mõlemal mängijal on mängu alguses 12 nuppu ja nad on paigutatud niimoodi: Lines Of Action algseis

Käikude tegemine

  • Mängu alustab mustadel nuppudel mängija.
  • Nupuga saab käia kas horisontaalselt, vertikaalselt või diagonaalselt täpselt nii kaugele, kui palju on nuppe (nii musti kui valgeid) selles suunas (terve laua ulatuses) kus käiku tehakse.
  • Nupuga saab hüpata üle oma nupu kuid ei saa hüpata üle vastase nupu.
  • Kui maandutakse vastase nupul, eemaldatakse see vastase nupp laualt.

Näited käikudest

Nupp ei saa üle vastase nupu hüpata. Alloleval diagrammil seega ei saa valge mängida a6-d6, kuigi 6. reas on 3 nuppu. Valge võib see-eest käia a6-c4, liikudes nii kaks ruutu, sest diagonaalil a6-f1 on parasjagu kaks nuppu. Lines Of Action käimise diagramm #1
Nupuga võib hüpata üle enda nuppude. Seepärast saab must käia e8-b5, hüpates üle oma nupu. Ta liigub 3 ruutu sest diagonaalil a4-e8 on parasjagu 3 nuppu. Lines Of Action käimise diagramm #2
Nupuga saab hüpata vastase nupule, misjärel eemaldatakse vastase nupp mängust. Näiteks, valge võib käia h3-f1, võttes sellega ära musta nupu, mis asetses ruudul f1. Lines Of Action käimise diagramm #3

Näide võitvast käigust

Alloleval diagrammil on valge teinud käigu, mis ühendab kõik tema nupud ning samal ajal on mustal veel 2 käiku vaja teha, et samasse seisu jõuda. Selle käiguga võitis mängu valge. Lines Of Action winning move Lisaks:
  • Kui mängijal jääb lauale üks nupp, loetakse mängija võitjaks.
  • Kui käigu tegemisel ühendatakse mõlema mängija nupud, loetakse võitjaks käigu tegija.

Strateegia

Mäng võib muutuda väga taktikaliseks, kui mäng on avatud ja mõlema mängija nuppudel on palju liikumisvõimalusi. Mängu strateegia tuleneb aga suuresti vastase käimisvõimaluste blokeerimisest. Vastase nuppude laua äärde surumine võib osutuda väga kasulikuks.
Tavaliselt on suurema hulga nuppude omamine kasulik, sest nii saab edukamalt vastase käike blokeerida. Teisalt aga, see ei ole alati kõige tähtsam, sest vähemate nuppude korral on ka lihtsam neid ühendada.


Allikas: Wikipedia


Aktiivseid kasutajaid: 2767
Ürituste kalender
26.12.2019
Tallinn Open rendžus ja gomokus
18.01.2020
Kullo rendžu-ja gomoku sarjaturniiri 4. etapp
22.02.2020
Kullo rendžu-ja gomoku sarjaturniiri 6. etapp
07.03.2020
Kullo rendžu-ja gomoku sarjaturniiri 7. etapp
14.03.2020
Rahvusvahelised koolide võistkondlikud karikavõistlused gomokus
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2384
2. brenetikas 2260
3. tennispall 2177
4. rontsronts 2096
5. ikla 2094
Male TOP 5
1. nordic 3000
2. mougli 2912
3. rontsronts 2899
4. VMS 2882
5. antsuonu 2687

Vene kabe TOP 5
1. Ruut 2605
2. Ianton 2571
3. Banks 2569
4. Rahumees07 2545
5. rong 2488

Gomoku TOP 5
1. brenetikas 2912
2. ants 2859
3. ikla 2831
4. AlQaholic 2726
5. huvituja 2494

Sudoku TOP 5
1. TiiT 3269
2. brigita 3069
3. AlQaholic 2789
4. Rambo96 2581
5. allever 2408