Marjas e mariaas

Loetud 45 kasutaja poolt

karli12 2017-10-01T16:58:05+03:00
blufar:
MÄNGIJATE ARV: Marjas on paarismäng. Marjasest on aga ka varijante kolme ja kahe mängija jaoks.
MÄNGUKS VAJALIK: Tavaline kaardipakk, millest körvaldatakse kaardid 2-5. Nii jääb mängimiseks 36 kaarti. (Eemaldatud väikseid kaarte saab kasutada punktiarvestuseks)
MÄNGU KÄIK: Kaardid jagatakse köigile vördselt. Mäng ise on tihimäng, milles suurema kaardi käinu vöidab tihi. Neid vöidetud kaarte enam mängus ei kasutata, kuid hiljem saab nende eest punkte.
REEGLID: Igal ringil tuleb alati lüüa sama masti mis ringi alustaja. Lisaks tuleb lüüa suurema kaardiga, kui on seni sel ringil löödud suurim kaart. Seda nimetatakse ülelöömiseks. Kui sama masti kaarti ei ole, peab alati lööma trumbiga,
kui selline on mängus. Masti järgimine on tugevam reegel kui ülelöömise sund, niisiis ei saa kasutada trumpi, kui mängijal on algset masti käes. Ülelöömise kohustus ei kehti samuti siis, kui seni suurima kaardi on käinud välja oma partner.
TRUMP: Trumbi vöib teha ainult kohe pärast tihi vötmist. Siis on mängijal öigus teha trump sellest mastist, millest tal on käes kuningas ja emand. Piisab ka, kui paaril on kahe peale sama masti kuningas ja emand, selleks vöib mängija küsida partnerilt,
kas tollel on teatud masti poolt. Kui partner vastab jaatavalt, vöetakse trump kasutusele. Kui vastus on eitav, ei saa esitada uut küsimust teiste mastide poolte kohta, vaid tuleb oodata, kuni nad vötavad uue tihi. Samuti on lubatud küsida
poole asemel tervet. Siis ei ole vaja küsimuses nimetada masti, ning kui partneril on käes sama masti emand ja kuningas, vöib teha trumbi. Igal juhul kui trump tehakse, peab see olema samast mastist, mis on kuninga ja emanda mast.
Mängus vöib teha ainult ühe trumbi. Trumbi teinud paar saab selle eest 2 punkti.
ABITRUMP: Pärast trumbi tegemist vöib samade reeglite järgi teha ka abitrumpe teistest mastidest. Abitrump ei möjuta tihide mängimist ega kaartide tugevuse järjekorda mingil viisil. Iga moodustatud abitrumbi eest saab paar ühe punkti.
MATT: Tihidega kogutud kümned ja ässad võivad samuti anda punkte. Neid kaarte nimetatakse mattideks. Kui mäng on lõppenud, saab paar, kellel on rohkem matte, ühe punkti. Kui mõlemal paaril on ühepalju matte, saab punkti see, kummal on suuremad pildikaardid (Pildikaardid annavad punkte järgmiselt: kuningas= 3 punkti, emand= 2p, sõdur=1p). Pildikaartidel ei ole väärtust rohkem kui ainult matipunkti saaja otsustamisel võrdse seisu korral.
Sellisel juhtumil, kui ka need punktid on jaotunud vördselt, lükkub matipunkt edasi järgmise mänguni ja siis saab vöitja korraga 2 punkti.
VIIMANE TIHI: Viimase tihi vötnu paar saab samuti ühe punkti.
VÖITMINE: Mängu vöidab see paar, kes esimesena saab 12 punkti. Paar peab aga saama just täpselt 12 punkti, sest kui punkte koguneb rohkem, langeb paari seis 7 punktini.
KOLME MARJAS: Seda mängitakse köigiti nagu tavalist marjast, kuid igaüks mängib enda eest. Et kaardid jagatakse kolmele, saab iga mängija 12 lehte.
KAHE MARJAS: Mäng toimub nagu kolmekesi ja kaarte jagatakse ikka kolme hunnikusse, millest üks jääb kasutamata.

Täienduseks:
10 on tugevuselt teine, st kohe pärast ässa.
"Rääkida", st teha trumpi, rattaid, abi ja küsida partnerilt poolt või toetust saab alles pärast tihi võtmist.
Trumbi ja rattad võib teha koos, st samal ajal, "abi"sid mitte.
Jaotuse võitja on see kes saab lõpuks rohkem tihisid. Saab 2 (mängu)punkti.
Tehakse ka taoliselt trumbile "rattad" kui käes trumpäss ja -kümme. Teiselt poolelt saab küsida "toetust", kui mõlemat oma käes pole. Saab 2 punkti.
"Abi aitab ja näitab" - teinud abi, tuleb abi emand või kuningas välja käia. Abi poolt ei küsita, st peavad mõlemad, sama masti emand ja kuningas, olema ühes käes.
"Jänn" - kui jaotuse lõpuks on ühel poolel vähem kui 33 punkti (loetakse äss 11, 10 10 ja pildipunktid). Võitjale 2 punkti lisaks.
"Mattidest" tglt pole kuulnudki.

Lisa vastus

See funktsionaalsus on ainult verifitseeritud või VIP kasutajatele