menu_top
menu_bottom


Othello info ja reeglid

Othello reeglid | Othello strateegia



Loe ka vint.ee othello foorumit ja uuri huvitavaid othello partiisid!

Ajalugu

Othello leiutati kahe inglase (Lewis Waterman ja John W. Mollett) poolt umbes aastal 1880 ning saavutas arvestatava populaarsuse Inglismaal 19 sajandi lõpus. Aastal 1898 hakkas tuntud saksa mängude tootja Ravensburger seda mängu müüma kui oma esimesi kaubaartikleid. Kaasaegne reeglistik pakuti välja Mitos, Ibarakis, Jaapanis (Othello nime all) 1970. aastatel.
 Othello nimi on võetud Shakespeari teose Othello nimikangelase järgi, keda on kirjeldatud kahepalgelisena.

Allikas: -Wikipedia-

Othello on strateegiamäng, mida mängitakse 2 inimese vahel: üks mustade nuppudega ja teine valgetega. Mängitakse 8x8 laual (tavaliselt rohelist värvi), mida kutsutakse Othello lauaks. Mängijatel on kokku lauale asetamiseks 64 nuppu (kummalgi 32), igaüks neist on ühelt poolt valge ja teiselt poolt must. Juhul kui vastasel saavad nupud otsa, peab mängija andma talle mõned enda omad.

Eesmärk:

Võitja on see mängija, kellel on mängu lõpuks rohkem enda värvi nuppe laual. Mäng lõpeb siis kui kummagil mängijal pole enam lubatud käike teha. Üldjuhul juhtub see siis kui kõik 64 ruutu on hõivatud.

Algseis:

Mängu alguses on 2 musta nuppu paigutatud ruutudele e4 ja d5 ning 2 valget nuppu ruutudele d4 ja e5. (vt joonis 1).


Joonis 1.

Must alati alustab ja käike tehakse kordamööda.

Käigu tegemine:

Oma käigul peab mängija paigutama oma värvi nupu tühjale ruudule, mis asub vastase nupu vahetus läheduses. Lisaks, paigutades oma nuppu, peab mängija jätma vähemalt 1 vastase nupu paigutatava nupu ja mõne juba laual asetseva enda värvi nupu vahele. Seejärel pöörab mängija kõik sellised vastase nupud teistpidi (muudab nad enda nuppudeks).
Ühtegi nuppu ei tohi laualt eemaldada ega nihutada teisele ruudule, kui ta on juba kord paigale asetatud.



Joonis2: Must käib f5.

Joonis3: Must keerab ümber ruudul e5 asuva nupu

Musta esimene käik võib olla näiteks f5 (vt. Joonist 2). Sel juhul jääb vastase nupp, mis asub ruudul e5, mustade nuppude d5 ja äsja paigutatud f5 vahele. Seejärel keeratakse ruudul e5 asuv nupp ümber (vt. Joonis 3). Sarnaselt võiks must käia kas ruudule e6, c4 või d3. Need 4 käiku on aga täiesti sümmeetrilised käigud, mis tähendab, et esimest käiku pole kunagi mõtet mõelda.



Joonis 4: Valge f4, f6 või d6

Joonis 5: Kui valge otsustas käia d6

Nüüd on valge kord käia. Tal on kolm võimalikku käiku: f4, f6, d6 (vt. Joonis 4). Iga võimalik käik pöörab ümber vähemalt 1 vastase nupu.
Meelde tuleks jätta, et nuppe saab ümber keerata kõigis 8-s suunas. Hea näide on joonistel 6 ja 7, kus ümber tuleb keerata kõik sellised vastase nupud, mis jäävad paigutatud nupu, ja mõne teise musta nupu vahele.



Joonis 6: Must käib c6 ..

Joonis 7: ... ja tulemuseks on järgnev seis

Must käis c6. Ta pööras nupud b6 (tänu nupule a6), b5 (tänu nupule a4), d7 (tänu nupule e8), c5 ja c4 (tänu nupule c3). Pane tähele, et ei d6 ega e6 ei pööratud ümber, kuna ruut f6 on tühi.

Juba pööratud nuppe ei tohi kasutada uute nuppude ümberpööramiseks. Seda võib teha alles järgmisel käigul. Näide joonisel 8.



Joonis 8: Must käib a5

Joonis 9: c4 jääb valgeks

Nupud b5 ja c5 pööratakse ümber, kuid c4 mitte, olgugi, et ta jääb 2 musta nupu vahele (vt. joonis 9). Põhjust on selles et c4 ei asetse paigutatud nupu ja mõne teise musta nupu vahel.

Kui mängijal tekib olukord kus mistahes käiguga ei saa ta pöörata ümber ühtegi vastase nuppu, siis peab ta käigu vahele jätma ja käigukorra uuesti vastasele andma. Aga kui selline käik on võimalik, siis ta PEAB käima.


Mängu lõpp:

Mäng lõpeb siis, kui kummagil mängijal pole enam lubatud käike.

Üldjuhul tekib selline olukord siis kui kõik 64 ruutu on okupeeritud. Võimalik on aga ka olukord, kus mõni ruut on veel tühi ja kummagil mängijal käike pole (joonis 10).


Joonis 10: Mäng on läbi !

Joonisel 10 ei saa kumbki mängija käiku teha ja sel juhul võidab see, kellel on rohkem nuppe laual. Tava kohaselt loetakse tühi ruut võitjale. Antud juhul on musti nuppe 34 ja valgeid 29 – seega must võitis 35:29.

Ülesmärkimine:

Othellos kasutatakse koordinaatide süsteemi. Read on tähistatud 1-8 ja veerud ‘a’-‘h’.
  a  b  c  d e f g h
1 a1 b1 c1 . . . . h1 1
2 a2 .  .  . . . . .  2
3 a3 .  .  . . . . .  3
4 .  .  .  . . . . .  4
5 .  .  .  . . . . .  5
6 .  .  .  . . . . .  6
7 .  .  .  . . . . .  7
8 a8 .  .  . . . . h8 8
  a  b  c  d e f g h
Ruut üleval vasakul on tähistatud a1 ja temast vahetult paremal asuv ruut b1 jne.
  a b c d e f g h
1 . C . . . . C . 1
2 C X . . . . X C 2
3 . . . . . . . . 3
4 . . . . . . . . 4
5 . . . . . . . . 5
6 . . . . . . . . 6
7 C X . . . . X C 7
8 . C . . . . C . 8
  a b c d e f g h

Teatud ruutudele on mugavuse mõttes antud spetsiaalsed nimed. X-ga tähistatakse ruudud mis on diagonaalis vahetult nurkade kõrval ja C-ga ülejäänud ruudud nurkade vahetus läheduses. Tihtipeale kasutatakse ilmakaari, et viidata mingile mängulaua piirkonnale. Näiteks a1 läheduses asuvaid ruute võib kutsuda ülemiseks vasakuks piirkonnaks (ingl.k north-west region), samas 8. rida võib kutsuda alumiseks servaks.

 

Reitingusüsteem

Vaata: Lauamängude reitingusüsteem

Mängimine

  • Käimiseks klikkige hiirega tühjale ruudule, kuhu soovite käia
  • Vastasele saab viiki pakkuda oma käigukorra juures ühe korra
  • Süsteem loeb teid automaatselt kaotanuks kui:
    • Te annate alla
    • Sulgete Reversi mängimise akna keset käimasolevat mängu
    • Teie arvutil katkeb internetiühendus



Aktiivseid kasutajaid: 2443
Ürituste kalender
26.12.2017
Tallinn Open rendžus,gomokus ja bokus
17.01.2018
Mõttespordi olümpiaadi gomokuturniiri 2. etapp
20.01.2018
Kawamura karikas
26.01.2018
Mõttemängude festival "Lariks"
27.01.2018
Kullo rendžu-ja gomoku sarjaturniiri 5. etapp
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2359
2. P1K3 1755
3. Rauno1003 1520
4. ALT 1502
5. AJM 1489
Male TOP 5
1. piraat 2801
2. muhvn 2739
3. tellis53 2708
4. IGN 2629
5. jon01 2623

Vene kabe TOP 5
1. Ruut 2577
2. jack 2571
3. rong 2466
4. kaseleht 2445
5. hulkur 2432

Gomoku TOP 5
1. allever 3067
2. ants 2964
3. AlQaholic 2581
4. huvituja 2440
5. ikla 2433

Sudoku TOP 5
1. TiiT 3291
2. brigita 2978
3. AlQaholic 2894
4. Est 2701
5. Kubix 2653