menu_top
menu_bottom


Sasku reeglid

Sasku reeglid on levinud suulise pärimuse teel ja seetõttu võib leida mitmesuguseid kohalikke erinevusi. Portaalis Vint.ee on Sasku mäng realiseeritud järgmiste reeglitega:
Mängu mängitakse neljakesi, üksteise vastas istuvad mängijad mängivad paaris.

Kaardipakk

Mängitakse 36-kaardi pakiga. Igale mängijale jagatakse mängu alguses 9 kaarti. Kaardid jagunevad saskus järgmiselt:

1) Pildid. Kõik pildid loetakse trumpideks ning nende mast on oluline vaid tugevuse määramise jaoks. Äss ei kuulu piltide hulka. Punkte annab kuningas 4, emand 3 ja soldat 2 punkti.

2) Mastikaardid.  Äss (11 punkti) ja kümme (10 punkti). Ülejäänud mastikaardid (9, 8, 7, 6) punkte ei anna.

Kaardid tugevuse järgi: kuningas, emand, soldat, äss, 10, 9, 8, 7, 6
Mastid tugevuse järgi: risti, poti, ärtu, ruutu.

Pakkumine

Pakkumiseks  loevad mängijad kokku oma pildikaardid ning kõige pikema masti. Erinevalt bridžist pakutakse numbrit, mitte masti. Trumbi teeb kõige kõrgemalt pakkunud mängija.
Kord passinud mängija peab passima pakkumise lõpuni. Kui passivad kõik neli mängijat, on trumbiks üleküla ruutu.
Igaüks peale passinud mängija võib ilma pakkumist tegemata trumbiks teha ruutu.

Tihide võtmine

Trumpamise kohustust ei ole, masti kaotamine on seega lubatud.
Trumbi ülelöömise kohustust ei ole.
Tihide võtmine toimub nagu ikka: Tugevaim kaart tihis võidab.

Pildi andmine

Pilti saab anda paarilisele siis kui sul on käes 1 pilt, vastasel ei ole käes 9-t pilti ning pildi andja ei ole teinud veel pakkumist.

1) Pildi andjale tuleb ette aken "kas soovid pilti anda?". Vajuta "Jah"
2) Pildi vastuvõtjale tuleb ette aken "kas soovid pilti vastu võtta?". Vajuta "jah".
3) Pildi vastuvõtja klikib kaks korda kaardile, mida soovib tagasi anda. See ei tohi olla pilt!
4) Pärast seda toimub pildivahetus kui mängus ei ole veel tehtud trumpi

Punktiarvestus

Jaotuse lõppedes loetakse kokku punktid võetud tihides (vaata punktide väärtust ülevalt).
Vastavalt punktidele tihides saavad mängijad mängupunkte järgmiselt:

1) Väljamängitud trump (v.a. ruutu) - 1 punkt. Eeldab vähemalt 61 tihipunkti

2) Väljamängitud ruutu - 2 punkti

3) Ülelöödud trump (v.a. ruutu) - 2 punkti. Eeldab, et trumbi tegijad saavad vähem kui 60 tihipunkti

4) Ülelöödud ruutu - 4 punkti

5) Üleküla ruutu annab 1 punkti enam punkte saanud paarile. Jänni eest siis lisapunkte ei saa.

6) Jänniga võit +1 punkt . Vastased said vähem kui 31 tihipunkti

7) Pokk. Mõlemad paarid said 60 tihipunkti. Mängitakse uus jaotus.

8) Karvane. Üks paar ei saanud jaotusest ühtegi tihi. Paar, kes võttis kõik tihid, saab 6 punkti


Mäng käib 12 punktini.

Sasku turniiride punktisüsteem

Sasku turniiridel mängivad kõik lauad samade kaartidega.

Punktide jagamisel (0-100) vaadatakse, kes kõige parema tulemuse nende kaartidega välja mängis.
Mõisted:
Partiipunktid - punktid ( -6 kuni 6), mis partiis saadi
Jaotusepunktid - relatiivsed punktid, millega hinnatakse jaotuses saadud tulemusi
Turniiripunktid - lõplikud punktid (0-100), mis ühe jaotuse eest saadi

Jaotusepunkte arvutatkse, võrreldes liini tulemusi (partiipunkte) teiste samal liinil mänginud paaride tulemustega. Arvutuskäik käib järgmiselt:
1) Tulemused on võrdsed - 2 punkti
2) Tulemused on mõlemad positiivsed või mõlemad negatiivsed ning tulemus on suurem kui võrreldav ning trump tehti samas liinis - 4 punkti
3) Tulemused on mõlemad positiivsed või mõlemad negatiivsed ning tulemus on suurem kui võrreldav ning trump tehti erinevas liinis - 3 punkti
4) Tulemused on mõlemad positiivsed või mõlemad negatiivsed ning tulemus on väiksem kui võrreldav ning trump tehti erinevas liinis - 1 punkti
5) Tulemused ei ole mõlemad positiivsed või mõlemad negatiivsed ning tulemus on suurem kui võrreldav  - 4 punkti

Maksimaalne jaotuspunktide summa on (laudade arv - 1) X 4
Jaotusepunkti liidetakse kokku ning arvutatakse turniiripunktid järgmise valemi järgi:
(jaotuse punktid / maksimaalne jaotuspunktide summa)*100

Laudadesse loosimine
Vooru alguses jagatakse kõigepealt vabad voorud (kui mängijate arv ei jagu 4-ga) nii, et eelisjärjekorras saavad vabad voorus tabeli alumises otsas olevad kasutajad. Samas peetakse silmas, et keegi ei saaks teist vabat vooru enne kui kõik teised on vähemalt ühe vaba vooru saanud. Laudadesse jagamine toimib jooksva tabeli põhjal - Tabeli ülatotsast hakatakse mängijaid laudadesse panema - esimesed 4 tabelis lähevad 1. lauda, järgmised 4. teise jne. Sellise loosimise eesmärk on, et sama tasemega kasutajad mängiksid omavahel. 

Turniiritabel

Turniiritabelisse kantakse iga vooru tulemus kujul: N:-2:50, kus

1) N - tähistab positsiooni lauas. N = NS, E = EW

2) -2 - näitab punktide arvu, mis te lauas saite. Antud juhul mängis E positsioon välja 2 punkti ehk mängis välja ruutu, masti trumbi jänniga või lõi teie mastitrumbi üle.

3) 50 - näitab, mitu punkti (100 punktiskaalal) te selle tulemuse eest saite. Antud juhul 50 näitab keskmist tulemust.

Vaba voor annab 50 punkti. 

Mängust lahkumisel saab mängust lahkuja 0 punkti, teised kolm mängijat 60 punkti.

Näide turniiritabeli põhjal:  http://www.vint.ee/turniiritabel/?id=6405

Esimeses voorus oli parim tulemus N:-1 (100p) ja halvim vastavalt E:1 (0p), sest teistel laudadel mängis E positsioon välja paremad tulemused (E2 ja E4). See näitab, et hea tulemuse saamiseks ei ole vaja alati ise trumpi teha ja see välja mängida - piisab, kui vastane teeb ruutu asemel mastitrumbi või ei oska jänni välja mängida

Neljandas voorus said kõik võrdse tulemuse (E:2, N:-2), mistõttu said kõik ka keskmise 50 punkti.

Viiendas voorus oli N:2 küll väga hea tulemus, kuid kuna selline tulemus mängiti välja ka teisel laual, saadi selle eest 83 turniiripunkti. Parimaks tulemuseks selles voorus osutus hoopis E:0 (100p) sest kõikidel teistel laudadel sai E negatiivseid punkte.

Lisaks:

Kui tekib jaotus, kus on ühe paari käes selgelt karvase tegemise kaart ja kõik selle karvase ka teevad, saavad kõik selle tulemuse eest 50p. Kui nüüd leidub üks paar, kellel õnnestub karvast vältida, saavad nemad parima tulemuse (100p).

Head mängimist!



Aktiivseid kasutajaid: 2443
Ürituste kalender
26.12.2017
Tallinn Open rendžus,gomokus ja bokus
17.01.2018
Mõttespordi olümpiaadi gomokuturniiri 2. etapp
20.01.2018
Kawamura karikas
26.01.2018
Mõttemängude festival "Lariks"
27.01.2018
Kullo rendžu-ja gomoku sarjaturniiri 5. etapp
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2359
2. P1K3 1755
3. Rauno1003 1520
4. ALT 1502
5. AJM 1489
Male TOP 5
1. piraat 2801
2. muhvn 2739
3. tellis53 2708
4. IGN 2629
5. jon01 2623

Vene kabe TOP 5
1. Ruut 2577
2. jack 2571
3. rong 2466
4. kaseleht 2445
5. hulkur 2432

Gomoku TOP 5
1. allever 3067
2. ants 2964
3. AlQaholic 2581
4. huvituja 2440
5. ikla 2433

Sudoku TOP 5
1. TiiT 3291
2. brigita 2978
3. AlQaholic 2894
4. Est 2701
5. Kubix 2653