Entroopia reeglid
Mängi EntroopiatEntroopia on leiutatud Eric Solomon’i poolt aastal 1977.
See on kahe inimese vaheline mäng mis põhineb igavese korra ja kaose konfliktil universumis.
Mäng koosneb
Ruudu-kujulisest mängulauast, mis on jagatud 7x7 väljaks.49 nupust, kokku 7 erinevat värvi, igat värvi 7 tükki.
Mängu sisu
Üks mängija on „kord“, teine „kaos“. Vindis tähistatakse korra loojat valge värviga! „Kord“ peab looma horisontaalseid ja vertikaalseid mustreid. „Kaos“ peab seda võimalikult palju takistama. Mustriks loetakse nuppude rida, mis on mõlemalt poolt lugedes täpselt samasugune. Punkte arvestatakse mustrit moodustavate nuppude arvu järgi. Kui mõni muster asub teise mustri sees, siis annavad punkte mõlemad mustrid. Näiteks: punane-roheline-sinine-roheline-punane annab punkte 5 ja 3 (kokku 8), sest punkte annab ka roheline-sinine-roheline. Järgmine näide: punane-sinine-punane-sinine-punane annab punkte 5 ja 3x3, kuna selle mustri seest on võimalik moodustada 3 kolmest mustrit (kokku 14). Kõik võimalikud mustrid ja nende eest saadavad punktid on toodud allpool.Käikude tegemine
„Kaos“ asetab juhuslikult ette antud nuppe järjest lauale (tühjale väljale). Iga nupu asetamise järel on „korral“ võimalus ühte laual paiknevat nuppu liigutada vertikaalselt või horisontaalselt (male vankri käiguga) ükskõik mitme välja võrra mõnele teisele tühjale väljale. Meeles peab aga pidama, et üle teise nupu hüpata ei tohi. Kui laud saab täidetud, siis loetakse kokku kõik punktid kõikidelt ridadelt ja veergudelt, ning summeeritakse. Seejärel vahetatakse rollid ning kordub sama. Kes saab kõrgema punktisumma, see võidab. Punktisummat ridadel ja veergudel on võimalik mängu ajal kogu aeg jälgida.Ajaületus
Kui „Kaos“ ületab aja, siis on „Korral“ võimalus järjest käike teha „Kaose“ eest. Kui aja ületab „Kord“, siis on „Kaosel“ võimalik nuppe lauale vaid asetada (ilma neid liigutamata). Kui aja ületavad mõlemad mängijad, siis mängib mängijate eest mängu lõpuni arvuti täites laua juhuslike käikudega.Kommentaare
Punktisummad erinevates mängudes kõiguvad üsna palju. Keskmine normaalne tulemus on 75 punkti; 100 punkti on hea tulemus; 50 punkti on halb tulemus.„Korra“ jaoks on hea strateegia vältida auke, kuhu „Kaos“ saaks omal valikul asetada just temale sobivat värvi nupu ilma, et seda sealt ära liigutada saaks. Ideaalne on see kui laual on mitte rohkem kui 2 tühjadest ruutudest koosnevat ala. Et seda saavutada, tuleks oma nupud võimalikult palju liigutada mängulaua servadesse. Mängu käigus on alati kasulik mõelda ka sellele, et milline on võimalus erinevat värvi nuppude lauale tulekuks.
Siin on välja toodud erinevate mustrite eest saadavad punktisummad. Erinevad tähed tähistavad erinevaid värve:
AA | 2 | ABCCBA | 12 | AABBBAA | 23 |
AABBAA | 16 | AABABAA | 25 | ||
ABA | 3 | ABAABA | 18 | ABAAABA | 25 |
AAA | 7 | ABBBBA | 22 | ABBABBA | 27 |
AAAAAA | 50 | AAABAAA | 29 | ||
ABBA | 6 | ABABABA | 37 | ||
AAAA | 16 | ABCACBA | 15 | ABBBBBA | 37 |
ABCDCBA | 15 | AAAAAAA | 77 | ||
ABCBA | 8 | ABBCBBA | 19 | ||
ABBBA | 12 | ABCCCBA | 19 | ||
AABAA | 12 | AABCBAA | 19 | ||
ABABA | 14 | ABACABA | 21 | ||
AAAAA | 30 | ABCBCBA | 21 |