menu_top
menu_bottom


Entroopia reeglid

Edetabel: Entroopia
Koht Kasutajanimi Reiting Mängitud mänge Võitude protsent Viikide protsent Kaotuste protsent
1 qaismodo 2204 1350 57 % 2 % 41 %
2 poffic 2098 1182 71 % 3 % 26 %
3 marchu87 1950 536 42 % 2 % 56 %
4 tennispall 1578 34 62 % 0 % 38 %
5 e9e 1568 31 65 % 3 % 32 %
6 silberberg 1460 3 100 % 0 % 0 %
7 Axu 1436 212 30 % 0 % 69 %
8 bopaas 1421 1 100 % 0 % 0 %
9 Komarov 1421 1 100 % 0 % 0 %
10 ottjo 1421 1 100 % 0 % 0 %
11 saskia7 1421 2 50 % 0 % 50 %
12 treiel 1421 2 50 % 0 % 50 %
13 rasmuspa 1383 1 0 % 0 % 100 %
14 Loore-Liis 1380 1 0 % 0 % 100 %
15 angeled 1379 1 0 % 0 % 100 %
16 teadlane 1379 2 0 % 0 % 100 %
17 Batsaan 1379 1 0 % 0 % 100 %
18 sten-erik 1379 2 0 % 0 % 100 %
19 miiajo 1372 2 0 % 0 % 100 %
20 orast 1368 337 33 % 0 % 67 %


Mängu reeglid


Entroopia on kahe inimese vaheline mäng mis põhineb igavese korra ja kaose konfliktil universumis.

Mäng koosneb:

Ruudu-kujulisest mängulauast, mis on jagatud 7x7 väljaks.
49 nupust, kokku 7 erinevat värvi, igat värvi 7 tükki.

Mängu sisu

Üks mängija  on „kord“, teine „kaos“. Vindis tähistatakse korra loojat valge värviga! „Kord“ peab looma horisontaalseid ja vertikaalseid mustreid. „Kaos“ peab seda võimalikult palju takistama. Mustriks loetakse nuppude rida, mis on mõlemalt poolt lugedes täpselt samasugune. Punkte arvestatakse mustrit moodustavate nuppude arvu järgi. Kui mõni muster asub teise mustri sees, siis annavad punkte mõlemad mustrid. Näiteks: punane-roheline-sinine-roheline-punane annab punkte 5 ja 3 (kokku 8), sest punkte annab ka roheline-sinine-roheline. Järgmine näide: punane-sinine-punane-sinine-punane annab punkte 5 ja 3x3, kuna selle mustri seest on võimalik moodustada 3 kolmest mustrit (kokku 14). Kõik võimalikud mustrid ja nende eest saadavad punktid on toodud allpool.

Käikude tegemine

„Kaos“ asetab juhuslikult ette antud nuppe järjest lauale (tühjale väljale). Iga nupu asetamise järel on „korral“ võimalus ühte laual paiknevat nuppu liigutada vertikaalselt või horisontaalselt (male vankri käiguga) ükskõik mitme välja võrra mõnele teisele tühjale väljale. Meeles peab aga pidama, et üle teise nupu hüpata ei tohi. Kui laud saab täidetud, siis loetakse kokku kõik punktid kõikidelt ridadelt ja veergudelt, ning summeeritakse. Seejärel vahetatakse rollid ning kordub sama. Kes saab kõrgema punktisumma, see võidab. Punktisummat ridadel ja veergudel on võimalik mängu ajal kogu aeg jälgida.

Ajaületus

Kui „Kaos“ ületab aja, siis on „Korral“ võimalus järjest käike teha „Kaose“ eest. Kui aja ületab „Kord“, siis on „Kaosel“ võimalik nuppe lauale vaid asetada (ilma neid liigutamata). Kui aja ületavad mõlemad mängijad, siis mängib mängijate eest mängu lõpuni arvuti täites laua juhuslike käikudega.

Kommentaare

Punktisummad erinevates mängudes kõiguvad üsna palju. Keskmine normaalne tulemus on 75 punkti; 100 punkti on hea tulemus; 50 punkti on halb tulemus.
„Korra“ jaoks on hea strateegia vältida auke, kuhu „Kaos“ saaks omal valikul asetada just temale sobivat värvi nupu ilma, et seda sealt ära liigutada saaks. Ideaalne on see kui laual on mitte rohkem kui 2 tühjadest ruutudest koosnevat ala. Et seda saavutada, tuleks oma nupud võimalikult palju liigutada mängulaua servadesse. Mängu käigus on alati kasulik mõelda ka sellele, et milline on võimalus erinevat värvi nuppude lauale tulekuks.

Siin on välja toodud erinevate mustrite eest saadavad punktisummad. Erinevad tähed tähistavad erinevaid värve:

AA 2 ABCCBA 12 AABBBAA 23
    AABBAA 16 AABABAA 25
ABA 3 ABAABA 18 ABAAABA 25
AAA 7 ABBBBA 22 ABBABBA 27
    AAAAAA 50 AAABAAA 29
ABBA 6     ABABABA 37
AAAA 16 ABCACBA 15 ABBBBBA 37
    ABCDCBA 15 AAAAAAA 77
ABCBA 8 ABBCBBA 19    
ABBBA 12 ABCCCBA 19    
AABAA 12 AABCBAA 19    
ABABA 14 ABACABA 21    
AAAAA 30 ABCBCBA 21    


Entroopia on leiutatud Eric Solomon’i poolt.
Entroopia on kavas ka Londonis igal aastal korraldataval mõttespordi olümpiaadil.


Aktiivseid kasutajaid: 2424
Ürituste kalender
23.02.2018
Sudoku GP 2018 2. voor
04.03.2018
Juunioride Eesti meistrivõistlused bridžis
09.03.2018
Loogika GP 2018 2. voor
10.03.2018
Sudokute lahendamise Eesti meistrivõistlused 2018
10.03.2018
Eesti koolide võistkondlikud karikavõistlused gomokus
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2369
2. Albert007 2111
3. rakett69 2084
4. tennispall 2078
5. mark2002 2029
Male TOP 5
1. sokrates 2667
2. tellis53 2654
3. Tooresvana 2644
4. antsuonu 2626
5. lodu 2611

Vene kabe TOP 5
1. hendrik 2635
2. Ianton 2603
3. Vilhelmiine7 2597
4. Rahumees07 2595
5. Ruut 2580

Gomoku TOP 5
1. allever 3067
2. ants 2964
3. georgr 2675
4. ikla 2581
5. kuakua 2544

Sudoku TOP 5
1. TiiT 3347
2. brigita 2835
3. Kubix 2610
4. poffic 2583
5. pisipaha 2427