menu_top
menu_bottom


Entroopia reeglid

Edetabel: Entroopia
Koht Kasutajanimi Reiting Mängitud mänge Võitude protsent Viikide protsent Kaotuste protsent
1 qaismodo 2330 1730 57 % 2 % 41 %
2 DavidJameson 2253 1357 58 % 2 % 39 %
3 poffic 2094 1274 70 % 3 % 28 %
4 abdekker 1898 151 87 % 4 % 9 %
5 marchu87 1750 750 39 % 2 % 59 %
6 silberberg 1478 4 100 % 0 % 0 %
7 kristjanli 1441 3 100 % 0 % 0 %
8 majavan 1421 1 100 % 0 % 0 %
9 orast 1419 355 34 % 0 % 66 %
10 sannu9 1381 5 40 % 0 % 60 %
11 Legoman 1379 1 0 % 0 % 100 %
12 MihkelNormak 1379 1 0 % 0 % 100 %
13 nugispugis 1378 3 0 % 0 % 100 %
14 silverhill 1342 6 17 % 0 % 83 %


Mängu reeglid


Entroopia on kahe inimese vaheline mäng mis põhineb igavese korra ja kaose konfliktil universumis.

Mäng koosneb:

Ruudu-kujulisest mängulauast, mis on jagatud 7x7 väljaks.
49 nupust, kokku 7 erinevat värvi, igat värvi 7 tükki.

Mängu sisu

Üks mängija  on „kord“, teine „kaos“. Vindis tähistatakse korra loojat valge värviga! „Kord“ peab looma horisontaalseid ja vertikaalseid mustreid. „Kaos“ peab seda võimalikult palju takistama. Mustriks loetakse nuppude rida, mis on mõlemalt poolt lugedes täpselt samasugune. Punkte arvestatakse mustrit moodustavate nuppude arvu järgi. Kui mõni muster asub teise mustri sees, siis annavad punkte mõlemad mustrid. Näiteks: punane-roheline-sinine-roheline-punane annab punkte 5 ja 3 (kokku 8), sest punkte annab ka roheline-sinine-roheline. Järgmine näide: punane-sinine-punane-sinine-punane annab punkte 5 ja 3x3, kuna selle mustri seest on võimalik moodustada 3 kolmest mustrit (kokku 14). Kõik võimalikud mustrid ja nende eest saadavad punktid on toodud allpool.

Käikude tegemine

„Kaos“ asetab juhuslikult ette antud nuppe järjest lauale (tühjale väljale). Iga nupu asetamise järel on „korral“ võimalus ühte laual paiknevat nuppu liigutada vertikaalselt või horisontaalselt (male vankri käiguga) ükskõik mitme välja võrra mõnele teisele tühjale väljale. Meeles peab aga pidama, et üle teise nupu hüpata ei tohi. Kui laud saab täidetud, siis loetakse kokku kõik punktid kõikidelt ridadelt ja veergudelt, ning summeeritakse. Seejärel vahetatakse rollid ning kordub sama. Kes saab kõrgema punktisumma, see võidab. Punktisummat ridadel ja veergudel on võimalik mängu ajal kogu aeg jälgida.

Ajaületus

Kui „Kaos“ ületab aja, siis on „Korral“ võimalus järjest käike teha „Kaose“ eest. Kui aja ületab „Kord“, siis on „Kaosel“ võimalik nuppe lauale vaid asetada (ilma neid liigutamata). Kui aja ületavad mõlemad mängijad, siis mängib mängijate eest mängu lõpuni arvuti täites laua juhuslike käikudega.

Kommentaare

Punktisummad erinevates mängudes kõiguvad üsna palju. Keskmine normaalne tulemus on 75 punkti; 100 punkti on hea tulemus; 50 punkti on halb tulemus.
„Korra“ jaoks on hea strateegia vältida auke, kuhu „Kaos“ saaks omal valikul asetada just temale sobivat värvi nupu ilma, et seda sealt ära liigutada saaks. Ideaalne on see kui laual on mitte rohkem kui 2 tühjadest ruutudest koosnevat ala. Et seda saavutada, tuleks oma nupud võimalikult palju liigutada mängulaua servadesse. Mängu käigus on alati kasulik mõelda ka sellele, et milline on võimalus erinevat värvi nuppude lauale tulekuks.

Siin on välja toodud erinevate mustrite eest saadavad punktisummad. Erinevad tähed tähistavad erinevaid värve:

AA 2 ABCCBA 12 AABBBAA 23
    AABBAA 16 AABABAA 25
ABA 3 ABAABA 18 ABAAABA 25
AAA 7 ABBBBA 22 ABBABBA 27
    AAAAAA 50 AAABAAA 29
ABBA 6     ABABABA 37
AAAA 16 ABCACBA 15 ABBBBBA 37
    ABCDCBA 15 AAAAAAA 77
ABCBA 8 ABBCBBA 19    
ABBBA 12 ABCCCBA 19    
AABAA 12 AABCBAA 19    
ABABA 14 ABACABA 21    
AAAAA 30 ABCBCBA 21    


Entroopia on leiutatud Eric Solomon’i poolt.
Entroopia on kavas ka Londonis igal aastal korraldataval mõttespordi olümpiaadil.


Aktiivseid kasutajaid: 2710
Ürituste kalender
15.12.2018
Rendžu maailmameistrivõistluste Eesti valikturniiri 1. etapp (2. osa)
26.12.2018
Tallinn Open rendžus ja gomokus
03.01.2019
Peterburi rahvusvaheline võistkondlik rendžuturniir
19.01.2019
Kullo rendžu-ja gomoku sarjaturniiri 5. etapp
26.01.2019
Rendžu maailmameistrivõistluste Eesti valikturniiri 2. etapp
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2383
2. AlQaholic 2243
3. tennispall 2162
4. rakett69 2142
5. Albert007 2085
Male TOP 5
1. hollinger 2891
2. meisterGM 2834
3. Tooresvana 2814
4. tellis53 2777
5. vutimees 2716

Vene kabe TOP 5
1. Ruut 2660
2. Rahumees07 2621
3. matumartin14 2610
4. Karambuli9 2565
5. hulkur 2510

Gomoku TOP 5
1. allever 3029
2. ants 2861
3. brenetikas 2851
4. ikla 2681
5. AlQaholic 2527

Sudoku TOP 5
1. TiiT 3247
2. AlQaholic 3036
3. brigita 2948
4. Est 2615
5. poffic 2462