menu_top
menu_bottom


Entroopia reeglid

Edetabel
Koht Kasutajanimi Reiting Mängitud mänge Võitude protsent Viikide protsent Kaotuste protsent


Mängu reeglid


Entroopia on kahe inimese vaheline mäng mis põhineb igavese korra ja kaose konfliktil universumis.

Mäng koosneb:

Ruudu-kujulisest mängulauast, mis on jagatud 7x7 väljaks.
49 nupust, kokku 7 erinevat värvi, igat värvi 7 tükki.

Mängu sisu

Üks mängija  on „kord“, teine „kaos“. Vindis tähistatakse korra loojat valge värviga! „Kord“ peab looma horisontaalseid ja vertikaalseid mustreid. „Kaos“ peab seda võimalikult palju takistama. Mustriks loetakse nuppude rida, mis on mõlemalt poolt lugedes täpselt samasugune. Punkte arvestatakse mustrit moodustavate nuppude arvu järgi. Kui mõni muster asub teise mustri sees, siis annavad punkte mõlemad mustrid. Näiteks: punane-roheline-sinine-roheline-punane annab punkte 5 ja 3 (kokku 8), sest punkte annab ka roheline-sinine-roheline. Järgmine näide: punane-sinine-punane-sinine-punane annab punkte 5 ja 3x3, kuna selle mustri seest on võimalik moodustada 3 kolmest mustrit (kokku 14). Kõik võimalikud mustrid ja nende eest saadavad punktid on toodud allpool.

Käikude tegemine

„Kaos“ asetab juhuslikult ette antud nuppe järjest lauale (tühjale väljale). Iga nupu asetamise järel on „korral“ võimalus ühte laual paiknevat nuppu liigutada vertikaalselt või horisontaalselt (male vankri käiguga) ükskõik mitme välja võrra mõnele teisele tühjale väljale. Meeles peab aga pidama, et üle teise nupu hüpata ei tohi. Kui laud saab täidetud, siis loetakse kokku kõik punktid kõikidelt ridadelt ja veergudelt, ning summeeritakse. Seejärel vahetatakse rollid ning kordub sama. Kes saab kõrgema punktisumma, see võidab. Punktisummat ridadel ja veergudel on võimalik mängu ajal kogu aeg jälgida.

Ajaületus

Kui „Kaos“ ületab aja, siis on „Korral“ võimalus järjest käike teha „Kaose“ eest. Kui aja ületab „Kord“, siis on „Kaosel“ võimalik nuppe lauale vaid asetada (ilma neid liigutamata). Kui aja ületavad mõlemad mängijad, siis mängib mängijate eest mängu lõpuni arvuti täites laua juhuslike käikudega.

Kommentaare

Punktisummad erinevates mängudes kõiguvad üsna palju. Keskmine normaalne tulemus on 75 punkti; 100 punkti on hea tulemus; 50 punkti on halb tulemus.
„Korra“ jaoks on hea strateegia vältida auke, kuhu „Kaos“ saaks omal valikul asetada just temale sobivat värvi nupu ilma, et seda sealt ära liigutada saaks. Ideaalne on see kui laual on mitte rohkem kui 2 tühjadest ruutudest koosnevat ala. Et seda saavutada, tuleks oma nupud võimalikult palju liigutada mängulaua servadesse. Mängu käigus on alati kasulik mõelda ka sellele, et milline on võimalus erinevat värvi nuppude lauale tulekuks.

Siin on välja toodud erinevate mustrite eest saadavad punktisummad. Erinevad tähed tähistavad erinevaid värve:

AA 2 ABCCBA 12 AABBBAA 23
    AABBAA 16 AABABAA 25
ABA 3 ABAABA 18 ABAAABA 25
AAA 7 ABBBBA 22 ABBABBA 27
    AAAAAA 50 AAABAAA 29
ABBA 6     ABABABA 37
AAAA 16 ABCACBA 15 ABBBBBA 37
    ABCDCBA 15 AAAAAAA 77
ABCBA 8 ABBCBBA 19    
ABBBA 12 ABCCCBA 19    
AABAA 12 AABCBAA 19    
ABABA 14 ABACABA 21    
AAAAA 30 ABCBCBA 21    


Entroopia on leiutatud Eric Solomon’i poolt.
Entroopia on kavas ka Londonis igal aastal korraldataval mõttespordi olümpiaadil.


Aktiivseid kasutajaid: 1401
Ürituste kalender
21.06.2019
Sudoku GP 2019 7.voor
01.07.2019
Kullo mõttemängude laager
01.07.2019
Noorte EM rendžus ja gomokus
05.07.2019
Loogika GP 7.voor
06.07.2019
Mõttespordi viievõistluse Eesti MV paaridele
Mõttesportlaste TOP
1. antsuonu 2410
2. kraska 2017
3. rabapalm 1873
4. kallerdus 1447
Male TOP 5
1. tellis53 3067
2. hollinger 2881
3. aids 2686
4. Crapshoot 2680
5. sokrates 2587

Vene kabe TOP 5
1. Karambuli9 2766
2. Ianton 2715
3. matumartin14 2543
4. Ruut 2517
5. hulkur 2515

Gomoku TOP 5
1. brenetikas 2900
2. Tooresvana 2212
3. piimahabe 2191
4. kraska 2136
5. antsuonu 2028

Sudoku TOP 5
1. brigita 3111
2. AlQaholic 2931
3. Est 2608
4. kraska 2410
5. pisipaha 2329