Mängige arvuti vastu vene mustandeid!

Loetud 37 kasutaja poolt

MeikopVint.ee asutaja 2023-05-10T11:31:11+03:00
Tere,

Mul on hea meel teatada, et vint.ee-s saab mängida vene kabet arvuti vastu! Lihtsalt sisenege mängutuppa ja vajutage nuppu "Mängi arvutiga".

Miks?

15 aastat said kasutajad malet ja kabe mängida ainult üksteise, mitte arvuti vastu. Ja seda tahtsimegi parandada – pakkuda funktsiooni malet ja (Vene) kabeid arvuti vastu mängida.

Malega oli juurutamine väga lihtne – on olemas Stockfish , mille pead linuxi serverisse installima, API selgeks õppima ja kasutama hakkama.

Vene mustanditega polnud asi nii lihtne. Tundub, et kabetega seotud tarkvara on malega võrreldes 10 aastat maas. FMJD pakub arvutustabelit , kuid linuxi serveris pole midagi kasutatavat. Seega pidime lahenduse ise välja mõtlema.

Vene mustandite AI rakendamine

Õnneks on meil andmebaas 1 miljoni mustandimängu ja 100 miljoni mustandikäiguga.

Lõime skripti, mis mängis neid mänge uuesti, tegime hetkepildi lauaseisudest ja sellest olekust tehtud käikudest ning lisasime igale käigule hinde (olenevalt sellest, kas mäng lõpuks võideti või kaotati).

See skript lõi umbes 30 miljonit erinevat olekut ja 35 miljonit käiku. "Arvuti" valib käigu väljamõtlemisel andmebaasist konkreetsest olekust parima käigu ja kui olekut ei leita, teeb "juhusliku käigu". Juhusliku käigu ümber on mõned mõistuse kontrollid (näiteks, et käiguga ei läheks tükke lahti), kuid see selleks.
Ja iga mängu lõpus värskendab skript andmebaasi mängus tehtud käikudega.
Selline seis on täna ja arvuti mängib päris korralikult (kaitsvalt sobiv vastane lastele, kes veel mängu õpivad).

Mis saab edasi?

Me pole veel valmis:
  1. Meil on ideid, kuidas "juhuslikku liikumist" paremaks muuta.
  2. Peame tutvustama erinevaid raskusastmeid. Lihtsa taseme korral valib arvuti mitte parima käigu, vaid käigu "alumisest otsast".
  3. Peame panema arvuti "improviseerima". Kui andmebaasi parimal käigul on juba negatiivne tulemus (tõenäoliselt on see juba kaotatud mäng), peaks arvuti võib-olla valima juhusliku käigu.
  4. Et sellest saaks korralik tehisintellekt, tuleb mudelit paremini koolitada – tuleb panna kaks arvutit omavahel mängima ning täita andmebaas käikude ja olekutega.
See on kõik. See on meie teekond, et õppida, mida AI ja masinõpe endast kujutavad. Ja kui see õnnestub, saame seda rakendada ka teistes mängudes (Entropy, Othello).

Igasugune tagasiside on teretulnud!

Parim,
Marten Meikop
Vint.ee meeskond

Lisa vastus

See funktsionaalsus on ainult verifitseeritud või VIP kasutajatele