[i]postitas Muumi[/i]
See 3-kordse lisamine võib veidi keeruline olla.
Aga siin ees oli üks formaalne viga : kõik vigurid ei pea olema samadel ruutudel, s.t. nt kaks samavärvi vankrit võivad omavahel kohad vahetada, samuti nt ratsud.
a) Käigul peab olema sama mängija,
b) NB! Kõikvõimalikud käigud peavad olema samad (nt vangerdusõigus, kui enne see oli, peab alles olema; möödaminnes löömine samuti),
c) Samaliiki vigurid peavad asuma samadel ruutudel (nagu mainitud, võivad vankrid omavahel kohad vahetada). Aga programmeerimisel see probleeme ei tohiks valmistada.
Seega löömine [sest sama viguri saab vaid etturimuundamisega, aga siis ei ole etturite arv sama], etturikäik, vangerdus peaksid counteri nullima.
50 käigu reegel kehtib siis ühele poolele, s.t. valgetel v mustadel on vaja teha 50 käiku [päris palju]. Ei tohiks piirata 30-ga, sest nt vanker+oda vankri vastu on üks tuntud seis, mis tuleb aeg-ajalt ette ja realiseerimine võtab palju aega. Samas mõni jahupea võib siis lipp lipu vastu hakata pahatahtlikult venitama ...
50 käigu reegli nullib ära etturikäik või mingi löömine.
Muideks, äkki süsteem ei peaks seda automaatselt otsima ? Äkki võiks lisada ühe nupukese, kus kasutaja saab lasta kontrollida, kas oli v ei olnud ? Aga sel juhul tuleks seda kuidagi piirata, et kasutaja liialt ei klikiks seda. [aga see selline uitmõte, ei tea, kas oleks mõistlik. Päriselus peab ise kindlaks tegema, seisu ei loeta automaatselt viigiks.]
Märkused :
K-kuningas, R-ratsu, O-oda, L-lipp, V-vanker
2R versus K ei ole viik, põhjendus, et reaalelus matti ei panda on absurdne. Siis võiks paljusid seise nii hinnata.
Kindlad viigid on :
a) laual ainult kuningad [edaspidi nimetan ainult, mis lisaks võib olla]
b) O või R
c) samavärvi O versus samavärvi O
Nüüd mõned seisud, mis puudutavad ajaületust tugevamale poolele [s.t. seisud ei ole viigid, aga nõrgem pool ei saa võita] :
a) R versus L ei saa võita,
b) O versus L ei saa võita,
c) O versus V ei saa võita
Kardan, et ei ole võimalik programmeerida "surnud seisu" üldjuhul, kus nt etturid on blokeeritud ja kuningad läbi ei pääse ning muid nuppe ei ole [siis peab lootma ilmselt 50 käigu reeglile v 3-kordsele kordusele v vastase mõistlikkusele, et viik ikka vastu võetakse], siia lisandub nt oma etturite taga kinni olev oda jne
FIDE kohtunik ja EML kohtunikekogu esimees
See 3-kordse lisamine võib veidi keeruline olla.
Aga siin ees oli üks formaalne viga : kõik vigurid ei pea olema samadel ruutudel, s.t. nt kaks samavärvi vankrit võivad omavahel kohad vahetada, samuti nt ratsud.
a) Käigul peab olema sama mängija,
b) NB! Kõikvõimalikud käigud peavad olema samad (nt vangerdusõigus, kui enne see oli, peab alles olema; möödaminnes löömine samuti),
c) Samaliiki vigurid peavad asuma samadel ruutudel (nagu mainitud, võivad vankrid omavahel kohad vahetada). Aga programmeerimisel see probleeme ei tohiks valmistada.
Seega löömine [sest sama viguri saab vaid etturimuundamisega, aga siis ei ole etturite arv sama], etturikäik, vangerdus peaksid counteri nullima.
50 käigu reegel kehtib siis ühele poolele, s.t. valgetel v mustadel on vaja teha 50 käiku [päris palju]. Ei tohiks piirata 30-ga, sest nt vanker+oda vankri vastu on üks tuntud seis, mis tuleb aeg-ajalt ette ja realiseerimine võtab palju aega. Samas mõni jahupea võib siis lipp lipu vastu hakata pahatahtlikult venitama ...
50 käigu reegli nullib ära etturikäik või mingi löömine.
Muideks, äkki süsteem ei peaks seda automaatselt otsima ? Äkki võiks lisada ühe nupukese, kus kasutaja saab lasta kontrollida, kas oli v ei olnud ? Aga sel juhul tuleks seda kuidagi piirata, et kasutaja liialt ei klikiks seda. [aga see selline uitmõte, ei tea, kas oleks mõistlik. Päriselus peab ise kindlaks tegema, seisu ei loeta automaatselt viigiks.]
Märkused :
K-kuningas, R-ratsu, O-oda, L-lipp, V-vanker
2R versus K ei ole viik, põhjendus, et reaalelus matti ei panda on absurdne. Siis võiks paljusid seise nii hinnata.
Kindlad viigid on :
a) laual ainult kuningad [edaspidi nimetan ainult, mis lisaks võib olla]
b) O või R
c) samavärvi O versus samavärvi O
Nüüd mõned seisud, mis puudutavad ajaületust tugevamale poolele [s.t. seisud ei ole viigid, aga nõrgem pool ei saa võita] :
a) R versus L ei saa võita,
b) O versus L ei saa võita,
c) O versus V ei saa võita
Kardan, et ei ole võimalik programmeerida "surnud seisu" üldjuhul, kus nt etturid on blokeeritud ja kuningad läbi ei pääse ning muid nuppe ei ole [siis peab lootma ilmselt 50 käigu reeglile v 3-kordsele kordusele v vastase mõistlikkusele, et viik ikka vastu võetakse], siia lisandub nt oma etturite taga kinni olev oda jne
FIDE kohtunik ja EML kohtunikekogu esimees
Lõpp on VALE!
Lipp oda või ratsu vastu võidab!
Lipp vankri vastu võidab!
Viik on siis kui tekkib mängu jooksul 3 korda sama seis!
(vist on see ka õige)Kui 30 käigu jooksul ühtegi nuppu ei lööda ja ettureid ei liigutata(!)on seis automaatselt viik!
Nii nagu male turniiridel kui on 3 korda sama seis saavad mängiad viiki nõuda ,aga ei pea(!)
Pakun välja sellise varjandi:
Kui seis kordub 3 korda siis tekkiks kuhugi äärde nupp.
Nimi:
Nõua viiki!