Mänguruumide reitingu ja turniiride reitingu ühtlustamine
Loetud 315 kasutaja poolt
selles mõte ongi.Puhkeruumis suht lihtne koef. kasvatada aga turniiril nii lihtne pole.
Minu arust on mõte hea ja igati realiseerimist väärt. See, et olemuselt erinevates mängudes on sama reiting, on juba pikka aega probleemiks olnud. Samuti annaks palju juurde see, et enam ei saaks kutsuda mängima mittesoovitud variatsiooni (näiteks saab lahenduse olukord, kus mängija kutsub 5 korda järjest malet ja kuuenda paneb marineerimise, kuid sel ajal teine mängija ei vaatagi enam mängutüüpi)
Sünkroonsuse probleemist ei saa eriti aru - mis siis sellest, et mängija kaht sama tüüpi reitinguarvestusega mängu korraga mängib? Reiting võib jah veidi kiiremini muutuda, aga üldiselt teeb mängija ju endale lihtsalt kahju, sest ei saa kumbaski partiis keskenduda ja mängimise kvaliteet langeb.
Kõikidele mänguvariatsioonidele eraldi mänguruume pole tõesti mõtet teha. Playokis olid kunagi renju ja pente ruumid, mis seisid pidevalt tühjana, kuigi gomokus oli mängijad sadades. Nüüdseks on need ruumid üldse eemaldatud.
Tabide kasutamine tundub mõistlik, kuigi graafiliselt võiks küll midagi sel juhul ümber toimetada. Tabidega seoses tõuseb üks teine probleem. Nimelt tekiks neid nupukesi, millega kasutaja seadeid muudab, veelgi rohkem. Seetõttu võiks hakata mõtlema variandist, kus kasutaja saaks ka salvestada omale sobilikud seaded (helide lubatavus; millised on vastase väljakutsumise standardseaded (ajakontroll ja sudokus ka raskusaste; uuendusega seotult: millistes mängutüüpides soovib väljakutseid). Võiks siis tulla kas nupp "salvesta need seaded" või lihtsalt jääda kõige viimane kasutatud variant säilima ka siis, kui kasutaja mänguruumist lahkub ja hiljem naaseb.
Kaardiässade pärast ilmselt mõtet muretseda pole, sest ka turniiridel on võimalik määrata miinimumreiting, millega osaleja turniirile registreerida saab. Korraldavate turniiride arv kasvaks, ühel turniiril oleks vähem mängijaid, turniiridel veedetud aegade summa väheneks, midagi katastroofilist ei juhtuks.
Tiidu küsimus: "Kas ma saan mängida inglise kabet, kui mul aktiivne on vene kabe jututuba?"
Mina sain sellest nii aru, et mänguruumi jututuba jääb ikka ühiseks, st, ei olekski sellist asja nagu "vene kabe jututuba", vaid oleks "kaberuumi jututuba". Juhul kui sain õigesti aru ja tõesti nii kavandatud on, tuleks mõelda ka sellele, et kas need jututoad siiski päris ühised peaks olema, st, kas on mõtet vene kabe tabis näidata, et keegi alustas äraandmise mängimist? Kasutajate kirjutatud tekstisõnumid võiks küll ühised olla, sest neid esineb ilma mängutüüpide hajutamatagi harva.
Lahendatud mängude kohta: Siin peaks tegema selget eristust, kas mäng on viigiline või ühe mängija(alustaja) võit. Kui üks mängija saab õigete käikude puhul kindlalt võita, siis võiks seda mängu tõesti halvaks lugeda ja ehk ka mitte mõttemängude hulka arvata. Minu arust ei ole mõistlik viigilist mängu maha kanda ainult selle pärast, et see lahendatud on. Inimeste jaoks on need ju endiselt keerulised ja kulub aasta(kümne)id, et mängu loomusest aru saada. Male küll lahendatud pole, aga arvuti suudab juba (peaaegu?) võitmatult mängida, kas siis sama loogikat kasutades võiks sellegi mängu maha kanda? Mängu lahendatavus näitab just pigem seda, et tegemist on mõttemänguga, sest nii on näha, et mäng on algoritmiseeritav ja allub loogikale.
Reitingu suhtes: Minule meeldiks kõige rohkem variant, kus kõik reitingud pandaks 1400 peale tagasi. Oleks tore jälle "rebima" hakata. Sudoku reiting on üldse igavaks nähtuseks muutunud, jään hoopis ootama varasemalt arutatud päeva tegija edetabelit. Veel huvitaks mind sellised täiendused:
*Kõikidele mängudele eraldi mängimiseks kulutatud aeg. Sudokus kaotatud duellide puhul võiks arvestada aega, mis vastasel kulus.
*Sudokus viimase 100 mängu keskmine aeg igale raskusastmele eraldi.
*Sudokus tavalise mänguruumi sees võimalus lahendada järjest turniiril esinevaid sudokusid. Valida võiks seda saada nii nagu mingit raskusastetki, nimeks võiks olla nt "maraton". Samuti võiks parimad "maratoni" ajad salvestuda sarnaselt muude raskusastmetega ja "maratoni" mängimise hulka võiks lugeda ka turniiril osalemise. Päevasudokuna "maratoni" vaja poleks.
Sünkroonsuse probleemist ei saa eriti aru - mis siis sellest, et mängija kaht sama tüüpi reitinguarvestusega mängu korraga mängib? Reiting võib jah veidi kiiremini muutuda, aga üldiselt teeb mängija ju endale lihtsalt kahju, sest ei saa kumbaski partiis keskenduda ja mängimise kvaliteet langeb.
Kõikidele mänguvariatsioonidele eraldi mänguruume pole tõesti mõtet teha. Playokis olid kunagi renju ja pente ruumid, mis seisid pidevalt tühjana, kuigi gomokus oli mängijad sadades. Nüüdseks on need ruumid üldse eemaldatud.
Tabide kasutamine tundub mõistlik, kuigi graafiliselt võiks küll midagi sel juhul ümber toimetada. Tabidega seoses tõuseb üks teine probleem. Nimelt tekiks neid nupukesi, millega kasutaja seadeid muudab, veelgi rohkem. Seetõttu võiks hakata mõtlema variandist, kus kasutaja saaks ka salvestada omale sobilikud seaded (helide lubatavus; millised on vastase väljakutsumise standardseaded (ajakontroll ja sudokus ka raskusaste; uuendusega seotult: millistes mängutüüpides soovib väljakutseid). Võiks siis tulla kas nupp "salvesta need seaded" või lihtsalt jääda kõige viimane kasutatud variant säilima ka siis, kui kasutaja mänguruumist lahkub ja hiljem naaseb.
Kaardiässade pärast ilmselt mõtet muretseda pole, sest ka turniiridel on võimalik määrata miinimumreiting, millega osaleja turniirile registreerida saab. Korraldavate turniiride arv kasvaks, ühel turniiril oleks vähem mängijaid, turniiridel veedetud aegade summa väheneks, midagi katastroofilist ei juhtuks.
Tiidu küsimus: "Kas ma saan mängida inglise kabet, kui mul aktiivne on vene kabe jututuba?"
Mina sain sellest nii aru, et mänguruumi jututuba jääb ikka ühiseks, st, ei olekski sellist asja nagu "vene kabe jututuba", vaid oleks "kaberuumi jututuba". Juhul kui sain õigesti aru ja tõesti nii kavandatud on, tuleks mõelda ka sellele, et kas need jututoad siiski päris ühised peaks olema, st, kas on mõtet vene kabe tabis näidata, et keegi alustas äraandmise mängimist? Kasutajate kirjutatud tekstisõnumid võiks küll ühised olla, sest neid esineb ilma mängutüüpide hajutamatagi harva.
Lahendatud mängude kohta: Siin peaks tegema selget eristust, kas mäng on viigiline või ühe mängija(alustaja) võit. Kui üks mängija saab õigete käikude puhul kindlalt võita, siis võiks seda mängu tõesti halvaks lugeda ja ehk ka mitte mõttemängude hulka arvata. Minu arust ei ole mõistlik viigilist mängu maha kanda ainult selle pärast, et see lahendatud on. Inimeste jaoks on need ju endiselt keerulised ja kulub aasta(kümne)id, et mängu loomusest aru saada. Male küll lahendatud pole, aga arvuti suudab juba (peaaegu?) võitmatult mängida, kas siis sama loogikat kasutades võiks sellegi mängu maha kanda? Mängu lahendatavus näitab just pigem seda, et tegemist on mõttemänguga, sest nii on näha, et mäng on algoritmiseeritav ja allub loogikale.
Reitingu suhtes: Minule meeldiks kõige rohkem variant, kus kõik reitingud pandaks 1400 peale tagasi. Oleks tore jälle "rebima" hakata. Sudoku reiting on üldse igavaks nähtuseks muutunud, jään hoopis ootama varasemalt arutatud päeva tegija edetabelit. Veel huvitaks mind sellised täiendused:
*Kõikidele mängudele eraldi mängimiseks kulutatud aeg. Sudokus kaotatud duellide puhul võiks arvestada aega, mis vastasel kulus.
*Sudokus viimase 100 mängu keskmine aeg igale raskusastmele eraldi.
*Sudokus tavalise mänguruumi sees võimalus lahendada järjest turniiril esinevaid sudokusid. Valida võiks seda saada nii nagu mingit raskusastetki, nimeks võiks olla nt "maraton". Samuti võiks parimad "maratoni" ajad salvestuda sarnaselt muude raskusastmetega ja "maratoni" mängimise hulka võiks lugeda ka turniiril osalemise. Päevasudokuna "maratoni" vaja poleks.
Viis ritta mänguruumis on muidugi mõistlik teha 3 erinevat reitingut, nagu Ants juba ütles. Sellega seoses võiks lahendada ka ühe ammuse probleemi. Nimelt, mida peaks ette võtma nendega, kes kutsuvad standard gomokus pidevalt mängima valides endale mustad? Standard gomoku eemaldamine ei sobiks, sest mängimas on palju väiksemaid, kellele on värvivahetuse reeglid arusaamatud ja tekitavad rohkem segadust. Ei sobiks ka variant muuta standard gomoku reitinguvabaks, sest ka algajad tahavad reitingu peale mängida. Lahendusena sobiks variant, et mängija, kellel on reiting on suurem kui 1799, saab standard gomokut välja kutsuda ükskõik kelle vastu ainult selliste seadetega, et temal on valged nupud. Niisuguse reitingu puhul on mängija juba piisavalt oskaja, et värvivahetuse reeglitest ja vajalikkusest aru saada. Seega on ka vaikimisi eeldus, et mängijad, kelle reitingud on 1800+, mängivad omavahel värvivahetusega gomokut. Mängijad, kelle reiting on väiksem kui 1800, mängiksid standard gomokut omavahel ikka endist viisi. Jääb vaid, küsimus - mis saab siis, kui 1799- kutsub mängima 1800+ reitinguga vastase? Üks variant on määrata ka siis värvid tugevust arvestades automaatselt, kuid veidi parem oleks lasta 1799- reitinguga mängijal värv oma soovil määrata ning 1800+ mängijale jääb võimalus keelduda, kui peab pidevat valgega mängimist ebaõiglaseks. Teine variant on parem just seetõttu, et nii jääks eristatavus tugevamate ja nõrgemate vahel väiksemaks ning ka reaalsuses on üleminek sujuv. Standard gomoku turniiride puhul peaks värvide määramine toimuma ikkagi endisel viisil.
Olen Aini ideedega gomoku suhtes päri.
Ühtsete reitingute idee kõlab väga hästi ja õigesti, arvestades näiteks kabe-, male- ja gomokuruumi eripärasid. Neis ruumides on enamasti pidevalt hulgem mängijaid, kel sel juhul oleks lihtsam mängulekutsumise valikuid teha, samuti tundub turniirireiting ehk õiglasem, kuna turniiril osaleja on sunnitud mängima järjest kõigi vastastega vastavalt turniiri korrale.
Oma isikliku, võibolla kitsukese mätta otsast vaadates ma paluksin otsustajatel siiski järele mõelda, kas reversiruumis ei oleks võimalik midagi muud välja mõtelda. Reversit mängib mingigi oskuse ja teadmisega vindis vast paarikümne inimese ringis, lisaks natuke nö juhuslikke katsetajaid. Seda on nagu vähevõitu, et ruumi elus hoida; puudub või on ülinõrk ja vähene nö keskklass, kellest saaks võrsuda ehk uusi tippe - neil, kes juba veidi mängust aimu saavad, on reeglina raske kohaseid vastaseid leida. Põhiliselt istun reversiruumis oma vabadel momentidel mina ja nopin algajatelt punkte, püüdes neile mängu selgitada; üksikud tõsisemad mängijad käivad aeg-ajalt mulle konkurentsi ja mängupõnevust pakkumas, tipud astuvad üheks-kaheks mänguks läbi ainult siis, kui tahavad end jälle edetabelis näha. Kui nüüd kehtiv ja edetabelis nähtav reiting on nii kergesti saavutatav - osale vaid kord kuus turniiril!, siis on karta, et tasemevahe reversi tippude ja algajate vahel ei kahane vaid kasvab, algajad ei taha tulla lihtsalt kaotama turniirile, kus keegi meile teist võimalust ei anna ega midagi ei seleta ning huvi kaob üldse proovidagi, reversi jääb väga kitsa seltskonna eralõbuks. Tõestage mulle, et ma eksin!
Oma isikliku, võibolla kitsukese mätta otsast vaadates ma paluksin otsustajatel siiski järele mõelda, kas reversiruumis ei oleks võimalik midagi muud välja mõtelda. Reversit mängib mingigi oskuse ja teadmisega vindis vast paarikümne inimese ringis, lisaks natuke nö juhuslikke katsetajaid. Seda on nagu vähevõitu, et ruumi elus hoida; puudub või on ülinõrk ja vähene nö keskklass, kellest saaks võrsuda ehk uusi tippe - neil, kes juba veidi mängust aimu saavad, on reeglina raske kohaseid vastaseid leida. Põhiliselt istun reversiruumis oma vabadel momentidel mina ja nopin algajatelt punkte, püüdes neile mängu selgitada; üksikud tõsisemad mängijad käivad aeg-ajalt mulle konkurentsi ja mängupõnevust pakkumas, tipud astuvad üheks-kaheks mänguks läbi ainult siis, kui tahavad end jälle edetabelis näha. Kui nüüd kehtiv ja edetabelis nähtav reiting on nii kergesti saavutatav - osale vaid kord kuus turniiril!, siis on karta, et tasemevahe reversi tippude ja algajate vahel ei kahane vaid kasvab, algajad ei taha tulla lihtsalt kaotama turniirile, kus keegi meile teist võimalust ei anna ega midagi ei seleta ning huvi kaob üldse proovidagi, reversi jääb väga kitsa seltskonna eralõbuks. Tõestage mulle, et ma eksin!
Veel üks põhjus, miks reversi puhul ei saa eelistada turniirireitingut on turniiride vähesus.
Küünte turniire toimub iga päev vast ligi kümme isegi, kabet, malet, gomokut eri vormides toimub iga päev, nädala jooksul kindlasti ka ikka mitmeid, iga kuu ikka uhkesti, või eksin ma?
Aga kas on arvestatud ka, mitu reversiturniiri reaalselt toimub iga kuu? Lihtsalt mängijaid on vähe, ei jätkugi enamatele turniiridele osalejaid. Kui nüüd kuus toimubki vast 1-2 turniiri reaalselt, ja kõik mängijad ei jõua neile osalema, siis läheb enamuse mängijate reiting 1400 peale igakuiselt? Muidugi mine tea, võibolla see polegi nii paha mõte?
Küünte turniire toimub iga päev vast ligi kümme isegi, kabet, malet, gomokut eri vormides toimub iga päev, nädala jooksul kindlasti ka ikka mitmeid, iga kuu ikka uhkesti, või eksin ma?
Aga kas on arvestatud ka, mitu reversiturniiri reaalselt toimub iga kuu? Lihtsalt mängijaid on vähe, ei jätkugi enamatele turniiridele osalejaid. Kui nüüd kuus toimubki vast 1-2 turniiri reaalselt, ja kõik mängijad ei jõua neile osalema, siis läheb enamuse mängijate reiting 1400 peale igakuiselt? Muidugi mine tea, võibolla see polegi nii paha mõte?
Reiting ei hakkaks minema 1400 peale igakuiselt. Reitingusüsteemi muutumisega muudetaks reitingut ainult üks kord ning pärast seda oleks ühine reiting nii turniiril kui ka reversi mänguruumis. Neil kasutajatel, kes on varasemalt mänginud küll tavaruumis aga mitte turniiridel, langeks reiting küll 1400 peale, aga pärast ühekordset langust saaks reitingut taastada ka tavaruumis ning turniiridel osalemata. Seega ei oleks reversi turniiride harv esinemine takistuseks reitingu muutumisel.
Edetabelis püsimise kord: Vaevalt, et uus reitingusüsteem reversi populaarsust vähendab. Korralduslikud erisused, nt edetabelis püsimise kord, võivad küll mängijaid veidi motiveerida, aga olulisteks mõjuriteks nad pole. Mängimise rohkus sõltub ikkagi inimeste huvidest ja soovidest.
Minu arust motiveerib uus reitingusüsteem reversit pigem rohkem mängima. Üks kord kuus turniiril osaleda nõuab rohkem tegutsemist kui kord kahe nädala jooksul tavaruumis üks mäng teha. Teiseks argumendiks paistis olevat see, et erinevalt turniiri ajal kohtumisest õpetaksid nn "tipud" algajaid tavaruumis kohtudes, kui "tipud" oma edetabelis püsimise mänge püüdma tuleksid. Kas sel juhul poleks mitte kõige tõenäolisem olukord, kus "tipp" lahkuks juba ühe minuti pärast?
Soreli püsitatud probleem ei ole minu arust seotud reitingusüsteemi muutumisega, vaid reversi üleüldise populaarsusega, mille üle võiks pikalt ja laialt rääkida, aga mul seda huvi pole.
Ehk aitaks reversi populaarsust tõsta hoopis midagi sellist?
http://www.vint.ee/mod/Forum/read-thread/?forum=43&thread=2777
Edetabelis püsimise kord: Vaevalt, et uus reitingusüsteem reversi populaarsust vähendab. Korralduslikud erisused, nt edetabelis püsimise kord, võivad küll mängijaid veidi motiveerida, aga olulisteks mõjuriteks nad pole. Mängimise rohkus sõltub ikkagi inimeste huvidest ja soovidest.
Minu arust motiveerib uus reitingusüsteem reversit pigem rohkem mängima. Üks kord kuus turniiril osaleda nõuab rohkem tegutsemist kui kord kahe nädala jooksul tavaruumis üks mäng teha. Teiseks argumendiks paistis olevat see, et erinevalt turniiri ajal kohtumisest õpetaksid nn "tipud" algajaid tavaruumis kohtudes, kui "tipud" oma edetabelis püsimise mänge püüdma tuleksid. Kas sel juhul poleks mitte kõige tõenäolisem olukord, kus "tipp" lahkuks juba ühe minuti pärast?
Soreli püsitatud probleem ei ole minu arust seotud reitingusüsteemi muutumisega, vaid reversi üleüldise populaarsusega, mille üle võiks pikalt ja laialt rääkida, aga mul seda huvi pole.
Ehk aitaks reversi populaarsust tõsta hoopis midagi sellist?
http://www.vint.ee/mod/Forum/read-thread/?forum=43&thread=2777
ain, tänan selgituste eest. Arvan, et reitingusüsteemi muutmine võiks ehk olla natuke rohkem lahti seletatud, et oleks ikka igaühele arusaadav, kuidas see hakkab toimima. Kuskil igatahes lipsas läbi mõte, et kui mingi aja jooksul(kord kuus?) turniiril ei osale, siis läheb reiting 1400 peale tagasi.
Jah, mõttemängude ruumi idee on väga hea.
Jah, mõttemängude ruumi idee on väga hea.
[i]postitas ain1234[/i]
Jääb vaid, küsimus - mis saab siis, kui 1799- kutsub mängima 1800+ reitinguga vastase? Üks variant on määrata ka siis värvid tugevust arvestades automaatselt, kuid veidi parem oleks lasta 1799- reitinguga mängijal värv oma soovil määrata ning 1800+ mängijale jääb võimalus keelduda, kui peab pidevat valgega mängimist ebaõiglaseks.
Jääb vaid, küsimus - mis saab siis, kui 1799- kutsub mängima 1800+ reitinguga vastase? Üks variant on määrata ka siis värvid tugevust arvestades automaatselt, kuid veidi parem oleks lasta 1799- reitinguga mängijal värv oma soovil määrata ning 1800+ mängijale jääb võimalus keelduda, kui peab pidevat valgega mängimist ebaõiglaseks.
On veel võimalus, et üle 1799 reitinguga mängija saab värvi valida juhul kui vastasel on punkte rohkem kui 1599. Kui vastasel on vähem punkte, siis mängib nõrgem mängija alati mustadega (alustab).
Minu arvates on väga õige, et igal mängul, mitte mängutoal on oma reiting. Sellel, kas kõigi varasemad reitingud nullitakse või arvestatakse ainult turniiril kogutud punkte, pole põhimõttelist vahet. Tugevad mängijad saavutavad oma tasemele ligilähedase reitingu paarikümne mänguga.
Muidugi kui õnnestub ajaloost eraldada näiteks gomokumängud rendžumängudest, siis võiks arvutada ka uued reitingud.
Reversit mängiti siis rohkem kui mänge oli vähe. Praegu on mänge rohkesti ning paraku kõigi jaoks niikuinii aega ei jätku. Lihtsalt pingevabaks ajaviitmiseks sobib mõni kaardimäng igal juhul rohkem kui Pente või Reversi
Muidugi kui õnnestub ajaloost eraldada näiteks gomokumängud rendžumängudest, siis võiks arvutada ka uued reitingud.
Reversit mängiti siis rohkem kui mänge oli vähe. Praegu on mänge rohkesti ning paraku kõigi jaoks niikuinii aega ei jätku. Lihtsalt pingevabaks ajaviitmiseks sobib mõni kaardimäng igal juhul rohkem kui Pente või Reversi