Fischeri male
Loetud 116 kasutaja poolt
Panen ette implementida Fischeri male. Valida võiks saada seisu ID (0-960) kui ka lasta see suvaliselt genereerida.
Paistab, et mu idee vajab veits reklaami.
Fischeri male kujutab endast malet, kus viimase rea vigurid on segi paisatud selliste reeglite järgi:
* kuningas peab vankrite vahel olema.
* odad ei saa olla sama värvi ruutude peal.
* mustade vigurite asukoht on peegelpildis valgete omadega.
* vangerdamine käib põhimõtteliselt samamoodi nagu tavalise male puhul. Vangerdamise lõpuks peavad kuningas ja vanker olema samas kohas, kus standardse male puhul - valgetel suur vangerdus Kc1 Vd1, väike Kg1 Vf1. Mustadel vastavalt 8. real. Täpsemalt Wikipediast.
Tegemist on mänguga, milles ei mängi niivõrd rolli avangute tundmine, kui mänguoskus. Ise olen seda natuke mänginud ja ütleks, et see annab malemängule päris palju vürtsi juurde.
Fischeri male kujutab endast malet, kus viimase rea vigurid on segi paisatud selliste reeglite järgi:
* kuningas peab vankrite vahel olema.
* odad ei saa olla sama värvi ruutude peal.
* mustade vigurite asukoht on peegelpildis valgete omadega.
* vangerdamine käib põhimõtteliselt samamoodi nagu tavalise male puhul. Vangerdamise lõpuks peavad kuningas ja vanker olema samas kohas, kus standardse male puhul - valgetel suur vangerdus Kc1 Vd1, väike Kg1 Vf1. Mustadel vastavalt 8. real. Täpsemalt Wikipediast.
Tegemist on mänguga, milles ei mängi niivõrd rolli avangute tundmine, kui mänguoskus. Ise olen seda natuke mänginud ja ütleks, et see annab malemängule päris palju vürtsi juurde.
Tere,
Probleem siis järgmine: Mäng võib olla huvitav ja põnev, kuid kui kasutajad seda meil mängima ei hakka, on meie poolt mõttetu panustada selle mängu arendamisse.
Näitena võib tuua marineerimise (1459 mängu) ja kolm tuld (421 mängu). Kui nüüd võrrelda neid malega (41518 mängu), siis on näha, et nn. derivaate küll mängitakse kuid suht vähe.
Kokkuvõtteks - kui siin foorumis avaldab sinu mõttele toetust vähemalt 10 kasutajat, teeme väikese analüüsi ära ja ütleme, kaua meil selle arendamiseks aega läheb.
Parimat,
Vint.ee Meeskond
Probleem siis järgmine: Mäng võib olla huvitav ja põnev, kuid kui kasutajad seda meil mängima ei hakka, on meie poolt mõttetu panustada selle mängu arendamisse.
Näitena võib tuua marineerimise (1459 mängu) ja kolm tuld (421 mängu). Kui nüüd võrrelda neid malega (41518 mängu), siis on näha, et nn. derivaate küll mängitakse kuid suht vähe.
Kokkuvõtteks - kui siin foorumis avaldab sinu mõttele toetust vähemalt 10 kasutajat, teeme väikese analüüsi ära ja ütleme, kaua meil selle arendamiseks aega läheb.
Parimat,
Vint.ee Meeskond
Olen seda mängu mänginud paar korda ja päris põnev oli. Küll oli vastasel normaalne nuppude asetus ja mul oli muudetud, aga teooriat see siiski ei lubanud mängida ja see lisas asjale kõvasti vürtsi juurde.
Arvan et seda täitsa võidakse mängida, ja kui tõesti eriti mitte, siis võib selle prioriteetides natuke tahapoole lükata.
Arvan et seda täitsa võidakse mängida, ja kui tõesti eriti mitte, siis võib selle prioriteetides natuke tahapoole lükata.
*Kindlasti* Fischeri male ei ole derivaat selles mõttes, et malereeglid jäävad samaks -- lihtsalt algseis on teine.
Derivaadid on need, kus mängureegleid muudetakse -- a'la
mäng kestab niikaua, kuni teine vastane läheb kolmandat korda kempsu ;)
Seega võiks selle ikkagi ära teha (ei tohiks selle "implementeerimine" ju raske olla.)
Ja minu poolt kummardus suurmeister Fischerile.
Derivaadid on need, kus mängureegleid muudetakse -- a'la
mäng kestab niikaua, kuni teine vastane läheb kolmandat korda kempsu ;)
Seega võiks selle ikkagi ära teha (ei tohiks selle "implementeerimine" ju raske olla.)
Ja minu poolt kummardus suurmeister Fischerile.
Kas seisu ID-d peab saama üldse valida? Äkki oleks parem, kui see ID alati juhuslikult genereerida.
Fisheri male turniiridel oleks vist ka mõistlik igale mängule juhuslik algseis genereerida.
Fisheri male turniiridel oleks vist ka mõistlik igale mängule juhuslik algseis genereerida.
Kuidas on lood vangerdusega Fischeri males? Wikipedia seletus jäi arusaamatuks... Kas vangerdada tohib suvaliselt kuninga ja vankri positsioonilt, peaasi, et lõppseis oleks nagu tavamales?
Kas kellelgi on kogemusi netis Fischeri male mängimisega?
Või on kellelgi arvutiprogramm, kus seda mängida saab?
Või on kellelgi arvutiprogramm, kus seda mängida saab?
Samad reeglid vangerdusel- kuningas ega vanker ei tohi olla liikunud, läbi tule vangerdada ei tohi. algpositsioon muus osas, siis nagu avangus oli, lõpp, nagu tavamales. kehtib ka siis, kui vanker seisab kuninga kohal.
Mänginud jah, Ficsis peaks selle teemal miski helpfile olema.
Mänginud jah, Ficsis peaks selle teemal miski helpfile olema.
[tsitaat][i]postitas Trillatrulla[/i] Samad reeglid vangerdusel- kuningas ega vanker ei tohi olla liikunud, läbi tuleb vangerdada ei tohi. algpositsioon muus osas, siis nagu avangus oli, lõpp, nagu tavamales. ka siis, kui vanker kehtib kuninga kohal. Mänginud jah, Ficsis peaks selle teemal miski helpfile olema. [/tsitaat] käisin vaatamas seda reeglistikku: FR male reeglid on samad, mis klassikalisel malel, välja arvatud castlingu reegel. Castlingut on mõnevõrra muudetud ja laiendatud, et võimaldada lossimist erinevates 960 stardipositsioonides. Pöörake tähelepanu järgmistele punktidele heitmise kohta: Sõltuvalt lossimiskuninga ja vanker viskamiseelsest asendist sooritatakse viskamismanööver ühel järgmistest neljast meetodist: 1. Ühel pöördel tehes ühe käigu kuningaga ja ühe liigutuse vankriga ("topeltkäigu" viskamine). 2. Kuninga ja vankri positsiooni transponeerimisega ("transposition" casting). 3. Tehes ainult ühe liigutuse – kuningaga ("King-move-only" castling). 4. Tehes ainult ühe käigu – vankriga ("Rook-move-only' Castling"). o "Topeltkäiguga" viskamisel, kui kuningas seisab väljakul, kui vanker istub loomulikult, peate kõigepealt liigutama kuningat ja seejärel vankrit; kui vanker seisab väljakul, siis vallutab kuningas loomulikult ja kas siis kõigepealt peate liigutama kuningat ja seejärel liigutage kuningat; Vanker või vanker ja seejärel kuningas on rangelt teie valik. o "Kahekäigulise" laskmise korral hüppab kuningas üle kuninga o "King-move-only" puhul hüppab kuningas alati üle vankri (0-0-0) ja "h"-poolne castling (0-0) on FR-male ekvivalendid vastavalt klassikalise male kuninganna- või pikale maletamisele (0-0-0) ja kuninglikule või lühikesele malevale (0-0). o FR-males: 1. White'i "a"-poolne casting on varem sooritatud koos 0-0-0mo-ga. Vanker seisab temast vasakul. Pärast White'i "a"-poolset heidet (0-0-0) seisab Valge Kuningas positsioonil c1 ja Vanker positsioonil d1. Musta "a"-poolne castling (... 0-0-0) sooritatakse nii, et varem liigutamata Must Kuningas ja varem liigutamata Vanker seisab temast paremal. Pärast White'i "a"-poolset castlingut (0-0-0) seisab Must Kuningas numbril c8 ja ülalmainitud Vanker positsioonil d8. 2. Valge "h"-poolne heide (0-0) sooritatakse nii, et varem liigutamata Valge Kuningas ja varem liigutamata Vanker seisab temast paremal. Pärast White'i "h"-poolset heidet (0-0) seisab Valge Kuningas numbril g1 ja Vanker f1-l. Blacki "h"-poolne castling (... 0-0) sooritatakse nii, et varem liigutamata Must Kuningas ja temast vasakul seisev Varem liigutamata Vanker. Pärast Blacki "h"-poolset castlingut (... 0-0) seisab Must Kuningas peal g8 ja Vanker f8 peal. o Castlingul ei ole lubatud teha ühtegi jäädvustus(t). o Castlingul ei tohi ükski teine nupp, sinu või vastase oma, seista heitva kuninga ja vanker vahel. o Te ei tohi lossida, kui olete kontrolli all. o Sul ei ole lubatud kontrollida. o Sinu kuningas ei tohi liikuda läbi tšeki või "märgitud" ruudu, olenemata sellest, kas sellised ruudud on vabad või on neil vanker. ("Märgitud" ruut on ruut, mida rünnatakse ühe või mitme vastase nupuga.) o "Kahekäigulise" viskamise ajal on hetkeline ummikseisu, tšeki või matti tekkimine täiesti võimalik ja see pole üldse ebaseaduslik. Ignoreeri seda! Peate lõpule viima "topeltliigutuse" ja seejärel kontrollima asukoha olekut. o Antud kuninga või vankri käik võib olla "kahekordse käigu" viskamise esimene käik - VÕI - see võib olla tavaline mitteheitmise käik. Ebaselguste vältimiseks on teie käik valmis alles siis, kui vajutate malekella vastavat nuppu. o Soovitus: kui mängite FR Chessi sõprusmängu ilma malekellata, võib mõnikord olla hea mõte teatada vastasele vahetult enne lossimist: "Ma lähen lossi." 1. Kui Valge kuningas on liikunud, ei lubata valgel ülejäänud mängu jooksul lossida. Kui Must kuningas on liikunud, ei lubata mustal ülejäänud mängu jooksul lossida. 2. Kui Valgest Kuningast vasakult algav vanker on paigast nihkunud, ei lubata valget ülejäänud mängu jooksul "a"-poolsesse lossi (0-0-0). Kui liikumatust Mustast Kuningast paremalt algav vanker on liikunud, ei lubata Must ülejäänud mängu jooksul "a"-poolsesse lossi (... 0-0-0). 3. Kui Valgest Kuningast paremalt algav vanker on paigast nihkunud, ei tohi valge ülejäänud mängu jooksul h-poolset lossi (0-0). Kui Mustast Kuningast vasakult algav vanker on paigast nihkunud, ei pruugi Must ülejäänud mängu jooksul h-poolset lossi (... 0-0). 4. Kui valge on lossinud, ei lubata valgel ülejäänud mängu jooksul uuesti lossida. Kui must on lossinud, ei tohi must ülejäänud mängu jooksul uuesti lossida. o Märkus: FR Chessis võib hetkeks olla võimatu "a"-poolset lossi (0-0-0) ja/või "h"-poolset lossi (0-0) muuta teie teise liikumatu vankri takistava positsiooni tõttu. Need on FR-males sagedased esinemised. Kui kahtlete FR-males õiges "enne" ja "pärast" viskepositsioonis, vaadake järgmisi tabeleid, mis näitavad kõiki (84) viskevõimalusi, (42) valge ja (42) musta jaoks. Pange tähele, et seal on ainult neli (4) "pärast" positsiooni, samad, mis klassikalises males. Valge "a"-poolne valu (0-0-0): -------------------------------- Enne: Kg1; Rf1, e1, d1, c1, b1 või a1 Pärast: Kc1; Rd1. Enne: Kf1; Re1, d1, c1, b1 või a1 Pärast: Kc1; Rd1. Enne: Ke1; Rd1, c1, b1 või a1 Pärast: Kc1; Rd1. Enne: Kd1; Rc1, b1 või a1 Pärast: Kc1; Rd1. Enne: Kc1; Rb1 või a1 Pärast: Kc1; Rd1. Enne: Kb1; Ra1 Pärast: Kc1; Rd1. Valge "h"-poolne casting (0-0): ------------------------------- Enne: Kb1; Rc1, d1, e1, f1, g1 või h1. Pärast: Kg1; Rf1. Enne: Kc1; Rd1, e1, f1, g1 või h1 Pärast: Kg1; Rf1. Enne: Kd1; Re1, f1, g1 või h1 Pärast: Kg1; Rf1. Enne: Ke1; Rf1, g1 või h1 Pärast: Kg1; Rf1. Enne: Kf1; Rg1 või h1 Pärast: Kg1; Rf1. Enne: Kg1; Rh1 Pärast: Kg1; Rf1. Must "a"-poolne casting (... 0-0-0): ------------------------------------ Enne: Kg8; Rf8, e8, d8, c8, b8 või a8 Pärast: Kc8; Rd8. Enne: Kf8; Re8, d8, c8, b8 või a8 Pärast: Kc8; Rd8. Enne: Ke8; Rd8, c8, b8 või a8 Pärast: Kc8; Rd8. Enne: Kd8; Rc8, b8 või a8 Pärast: Kc8; Rd8. Enne: Kc8; Rb8 või a8 Pärast: Kc8; Rd8. Enne: Kb8; Ra8 Pärast: Kc8; Rd8. Must "h"-poolne casting (... 0-0): ---------------------------------- Enne: Kb8; Rc8, d8, e8, f8, g8 või h8 Pärast: Kg8; Rf8. Enne: Kc8; Rd8, e8, f8, g8 või h8 Pärast: Kg8; Rf8. Enne: Kd8; Re8, f8, g8 või h8 Pärast: Kg8; Rf8. Enne: Ke8; Rf8, g8 või h8 Pärast: Kg8; Rf8. Enne: Kf8; Rg8 või h8 Pärast: Kg8; Rf8. Enne: Kg8; Rh8 Pärast: Kg8; Rf8. Käsk, millega kogutakse tähelepanu osa ficsis esile manada: "help fr_rules" Sai nüüd selgem või segasem... Loodan neil miskit copyrighti pole selle tekstile.