Tere, panen kirja mõned põhitõed, mille järgi ise saskut mängin.
Terminid
Jalad - trumbi 10 ja äss
Karvane - Üks paar võtab kõik tihid
Masti löömine - sul puudub üks mast. Sa saad seda masti trumbiga lüüa.
Pakkumine
1) Kui sul on vähem kui 4 pilti, ära paku. Kui sul on näiteks käes kõik ristid ja kaks pilti, on sul endiselt nõrk käsi sest paarilisel võib ka käes ainult 2 pilti olla.
2) Kui sul pole ühtegi masti lüüa või üksikud kümned, ära paku.
3) Kui sul pole ühtegi ässa ja ei ole väga tugevat pildirida, ära paku. See mäng käib tihipunktidele. Kui vastase ässad läbi jooksevad, ei ole su piltidel tähtsust.
4) Kui paariline pakub, ja sul on tugev pildirida + mõni ruutu, tee trumbiks ruutu. Teil on tõenäoliselt kahpeale enamus pilte (vt. punkt 1), on suurem tõenäosus saada 2 või 3 punkti.
5) Kui vastane passib, tee ruutu trumbiks ainult siis kui sul on mitmeid maste lüüa, käes üksikud ässad või vähemalt 7-ne ruutu tugevate piltidega.
Väljamängimine trumbi tegijal
1) Võimalikult kiirelt tehke selgeks, kas on karvase mäng - käige mõlemalt poolt välja oma tugevamad pildid.
2) Tõmmake (käige) trumpi niikaua kui võimalik. Eesmärk: Kui vastasel ongi mingi mast lüüa, saab tal trump enne otsa kui võimalik seda masti lüüa.
3) Kui karvase lõhn on üleval, lõpetage trumbi tõmbamine õigel ajal ja käige välja mast (võimalusel äss), et paariline saaks oma masti kaotada.
Mängimine kaitsval positsioonil
1) Käi masti, trumbid on vastaste käes. On üks erand: Kui sul on ainult 1 või kaks trumpi ja korralikult punkte (kümneid, ässasid) võid ka trumbid käest käia eesmärgiga visata kümned ja ässad järgmistele tihidele, mille paariline võtab.
2) Kui näed, et paariline viskas kümne vastaste ässale, käi seda masti uuesti välja - tal on see mast nüüd lüüa ja ta saab ehk kaotada mõne masti käest.
Üldtõed
1) Kui sul on risti kunn, käi see välja - paarilisel võivad olla jalad käes.
2) Loe igat punkti, mis võtate
3) Kui lööd masti (võtad trumbiga tihi), tee seda pildiga. Iga punkt on arvel.
4) Kui paariline võtab trumbiga tihi, viska talle kaasa ka poiss või emand. Iga punkt on arvel.
5) Kui sul on käes äss, käi see välja esmajärjekorras mastidest. Kui paarilisel on 10 ja see mast käiakse välja vastaste poolt, ei tea ta, kelle käes äss on ja 10-t ta sinna tihisse suure tõenäosusega ei viska.
6) Kui paariline annab sulle pildi, anna talle (võimalusel) vastu mast, millest sa lahti saad.
7) Kui paariline võtab tihi ässaga ja sul on see mast lüüa, kaota masti või viska sisse 10. Trumbiga ei ole mõtet lüüa.
Ootan kommentaare/ ettepanekuid. Head mõtted toon siia esimesse postitusse, lõpuks lisan selle õpetuse sasku reeglite alla.
Sasku strateegia
Loetud 320 kasutaja poolt
Risti kunni väljakäimine enamasti küll hea plaan ei ole. Kui partneril ongi jalad, siis ta saab neid hoida mõneks hilisemaks korraks. Risti kunn tasub ikka siis mängida, kui on lootust rasvasele tihile.
Üldpõhimõte on see, et kõrgeid kaarte mitte tõmmata, kui see rikub ära kahvlid. Nt risti kunn, ärtu kunn võiksid mõlemad tihi saada. Kavalam on käia väikseid kaarte vastu partneri suuri nuppe. Seega tuleb oodata, et partner/vastane käib trumpi ning esmalt mängida ärtu kuningas. Ideaalne on, kui see risti kuningas leiaks oma koha vastase pada kuninga peal.
Üldpõhimõte on see, et kõrgeid kaarte mitte tõmmata, kui see rikub ära kahvlid. Nt risti kunn, ärtu kunn võiksid mõlemad tihi saada. Kavalam on käia väikseid kaarte vastu partneri suuri nuppe. Seega tuleb oodata, et partner/vastane käib trumpi ning esmalt mängida ärtu kuningas. Ideaalne on, kui see risti kuningas leiaks oma koha vastase pada kuninga peal.
Erinevalt Bridžist ei loe siin tihide arv vaid tihipunktid! Jalad on igal juhul väärtuslikumad kui poti kunn.
Ja kõrgeid pilte tuleb niikaua välja käia kuni on selge, kas tuleb karvane või mitte.
Ja kõrgeid pilte tuleb niikaua välja käia kuni on selge, kas tuleb karvane või mitte.
ja nii mängitaksegi või ?
Päris põhjalikud nõuanded ja enamasti paikapidavad. Puudu on kõige olulisem üldtõde: katsu Meistriga paari sattuda.
[i]postitas hawkbrow[/i]
Päris põhjalikud nõuanded ja enamasti paikapidavad. Puudu on kõige olulisem üldtõde: katsu Meistriga paari sattuda.
Päris põhjalikud nõuanded ja enamasti paikapidavad. Puudu on kõige olulisem üldtõde: katsu Meistriga paari sattuda.
Meistril endal on ju nii vähe punkte.....
Võiks nüüd täiendada , kuidas turniiridel mängida. Erinevused strateegias täiesti olemas, eriti trumbi pakkumisel-tegemisel...
[i]postitas ridge[/i]
[quote][i]postitas hawkbrow[/i]
Päris põhjalikud nõuanded ja enamasti paikapidavad. Puudu on kõige olulisem üldtõde: katsu Meistriga paari sattuda.
[/quote]
Meistril endal on ju nii vähe punkte.....
[quote][i]postitas hawkbrow[/i]
Päris põhjalikud nõuanded ja enamasti paikapidavad. Puudu on kõige olulisem üldtõde: katsu Meistriga paari sattuda.
[/quote]
Meistril endal on ju nii vähe punkte.....
Kes on meister :D?
Igatahes - soovitan selle postituse mõttega läbi lugeda, ehk tekib ideid.
Mängimine kaitsval positsioonil
1) Käi masti, trumbid on vastaste käes. On üks erand: Kui sul on ainult 1 või kaks trumpi ja korralikult punkte (kümneid, ässasid) võid ka trumbid käest käia eesmärgiga visata kümned ja ässad järgmistele tihidele, mille paariline võtab.
Ei saa selle erandiga nõustuda....enne peab tihi olema...on oht, et üritan kaitsta karvast ära ja paariline käib trumbi välja, mis on ehtne rumalus. Käima peab hakkama mastist soovitavalt ässast või peale pildiandmist saadud mastist.
1) Käi masti, trumbid on vastaste käes. On üks erand: Kui sul on ainult 1 või kaks trumpi ja korralikult punkte (kümneid, ässasid) võid ka trumbid käest käia eesmärgiga visata kümned ja ässad järgmistele tihidele, mille paariline võtab.
Ei saa selle erandiga nõustuda....enne peab tihi olema...on oht, et üritan kaitsta karvast ära ja paariline käib trumbi välja, mis on ehtne rumalus. Käima peab hakkama mastist soovitavalt ässast või peale pildiandmist saadud mastist.
Kui ma veel noor mets olin, siis õpetati, et males ja saskus kaotab see, kes viimasena eksib - vahepealne jura on puhas looming :)