Kuidas sündis vint.ee

Taust

Oli aasta 2001, kui klassivennad Marten ja Tiit mängisid Nõo Reaalgümnaasiumi arvutikeskuses (AKis) järjepidevalt internetis kabet. Portaaliks oli sellel ajal populaarne zetu.net. Kabeoskused paranesid järgemööda ning sellest mängust tekkis üsnagi tuntav sõltuvus (mängiti nii vahetunnis kui ka pärast kooli).  Kahetsusväärsel kombel lõpetas zetu.net töö 2002 aastal, kuid sellel mänguportaalil oli vint.ee tulevase näo kujundamisel mängida suur roll.

Esimesed mõtted kabe mängusüsteemi loomiseks

Aasta 2003 talvel võttis Marten, olles ajateenistuses Narva-Jõesuu Piirivalve Õppekeskuses, kätte vihiku ning hakkas kirjutama visiooni, kuidas oma kabe mängusüsteem luua. Olles Nõo Reaalgümnaasiumist omandanud algteadmised programmeerimisest, sai selgeks, et veebilehe mootoriks tuli kasutusele võtta PHP ning mängud realiseerida  Java platvormil. Asudes õppima Tallinna Tehnikaülikooli, tuli teisel õppeaastal realiseerida õppeaines JOOP (Objekt-orienteeritud programmeerimine Javas) üks Java rakendus. Rõõmuga avastas Marten, et kursavend Jaanus (kes oli olnud Marteni klassivend Nõost ning toanaaber Tiiduga Nõo ühikast) oli hakanud samuti selle aine raames kabe mängimise süsteemi realiseerima. Otsustati ühendada jõud ning teha kahe mängija vaheline kabemängimise süsteem.

Kabemängimise süsteemi areng Tallinna Tehnikaülikoolis

Tallinna Tehnikaülikoolis oli mitmeid aineid, kus kursusetööks tuli teha mõni projekt. Kuna oli tülikas alustada iga uut projekti uue teemaga, otsustati kabesüsteemi edasi arendada erinevate vaatenurkade alt:

Vint.ee sünd

Oli aasta 2006 lõpp, kui Martenil ja Jaanusel tekkis mõte panna tööle server, kus saaks mängida nii malet kui ka kabet. Et ainuüksi mängimise võimalusest ei piisanud (tuli luua keskkond, kus kasutajad saaksid registreeruda, kus oleks näha edetabelid jms), otsustati kampa võtta endised klassivennad Kaspar ja Indrek. Mõeldud, tehtud: nii saidki neli head sõpra jaanuaris 2007 kokku. Pandi paika rollid uue portaali arendamisel, registreeriti juriidiline isik, mis portaali haldamisega tegeleb ning osteti vastav riistvara (server).  Kaspar oli arendanud oma veebilehekülje sisuhaldussüsteemi, mille me kasutusele võtsime ning olles tegelenud ka serverite administreerimisega, sai seegi mure lahendatud.  Kuna indrek oli palju tegelenud veebilehtede arendamisega, jäi tema hoolde kõiksugune portaali funktsionaalsus (kasutajate profiilid, edetabelid jms). Kui olime saanud oma serverile ka internetiühenduse, saime käima ka mängukeskkonna (portaali) - takistuseks oli ainult üks pisiasi: portaali nime valik. Kuna ei soovitud kasutada mõnda lihtlabast nime (näiteks mängud24.ee), tehti ajurünnak, kus pakuti kõige absurdsemaid nimesid ning kontrolliti, kas antud domeeninimi on juba kasutusel. Ühel hetkel see tuligi: "Vint.ee". Registreerisime domeeninime ning 27. veebruaril 2007 toimus Vint.ee-s esimene lauamäng - see kuupäev jääb tähistama vint.ee sündi!