Džentelmen

Loetud 259 kasutaja poolt

KOBA1 2018-02-25T11:49:44+02:00
[i]postitas rabapalm[/i]
Tuli veel meelde 1 teema , mida live-s dzentelmeni puhul kasutasime, kui tabelit täitsime. Märkisime alati tärniga ära pakkumised , mis ei läinud pihta ja mängu lõppedes oli neid siis kohe hea kokku lugeda. Nimetasime neid " peetideks" ja kes kõige rohkem neid kogus, sai mingi eraldi karistuse; pidi poodi minema või kükke tegema vms. Vahel juhtus ka nii ( kui väga 1-poolne kaardijooks) , et võitja sai kõige rohkem "peete". Siin tabelis ju võiks ka kuidagi viltu läinud pakkumised eristuda :)



Jah siin võiks ka olla kükid siis tuleks kodus aususepeale teha :)
hawkbrow 2018-02-25T12:27:23+02:00
Olles seda mängu omal ajal üsna palju mänginud, julgen väita, et mänguoskuse selgitab palju paremini välja selline punktisüsteem: täpne pakkumine - 15 x pakutud ja saadud tihide arv, üle pakkumine - iga pakutust vähem saadud tihi annab miinus 15 punkti, vähem pakkumine - punktisumma=saadud tihide arv. Siis on mäng palju nüanssiderohkem - nt teatud olukordades on taktikaliselt kasulik teha meelega alapakkumine või võtta meelega tihisid üle, et teised saaks miinuseid jne. Ka ei teki sellise süsteemi puhul ebanormaalset olukorda, kus nt 8 pakkunud ja 6 tihi saanud mängija saab rohkem punkte kui õigesti 0 pakkunud mängija. Täpne pakkumine annab alati rohkem punkte kui ületihide võtmine ja pakutust vähemate tihide saamine on alati kõige kahjulikum.
rabapalm 2018-02-25T12:56:33+02:00
Esiteks, mängiti 10 -kordsega, kes ikka viitsiks 15 korrutamist viljeleda lives :D . Olen ka vastavad tabelid ümber arvutanud teise süsteemi, võitja jääb ikka üle 95 % samaks. Erandina võib 2.-3 koht vahetuda. Alapakkumise eelistamine muudab mängu rohkem äraandmiseks, mis ei ole ilus, jube tüütu ju, kui kaart võimaldab rohkem, aga pidevalt pakutakse alla, sest ähvardab miinuse oht. Vastupidiselt on praegune süsteem õiglasem. Seda nn. miinussüsteemi saaks mängida vast siis, kui pakkumiste summa võib klappida ka kogu tihide arvuga- nii on ka mängitud.
hawkbrow 2018-02-25T13:16:38+02:00
Pidevalt alla pakkuda ei ole mõtet - pakud korra nt 5 õigesti ja saad 75 punkti. Pideva alapakkumisega ei saa kogu mänguga ka nii palju. Võtmesõna on balansseerimine ja õigete taktikaliste valikute tegemine õigel ajal ja õiges situatsioonis. Aga see jutt on muidugi edasijõudnutele, kõik ei saa aru sellest.
rabapalm 2018-02-25T13:40:49+02:00
Ma ei mõelnud ju seda , et 1 mängija pakub kogu aeg alla , aga sellise , eriti veel "15- kordsega" süsteemi puhul tuleb 75% kogumängudest alapakkumine, sest kui on valida, kas pakkuda üle või alla, siis umbes sellise protsendiga valitaksegi alla, sest väike pluss on ikka parem kui suur miinus...
MeikopVint.ee asutaja 2018-02-25T15:25:06+02:00
Jah, enne ma Džentelmeni turniire ei tee kuni me pole selgeks vaielnud, milline see punktisüsteem olema saab.
onmison 2018-02-26T11:54:06+02:00
olen ise mänginud seda samuti sitaratta nime all, samas olen sattunud kokku inimesega, kes teab Džentelmenina. Punktide märkimine on täpselt sama nagu siin ja see toimib hästi, aga esimese ja viimase jaotuse 3x läbimäng on esmakordne. See selleks, aga mis minumeelest oluline ja mängu huvitavamaks muudab on see, et üles (1-9ni või 1-12ni) mindi ilma trumbita ja alla tuldi alles trumbiga, mitte terve mäng oli trump.
linnupoeg15 2018-03-01T21:54:19+02:00
[i]postitas uunoniis[/i]
Ei tea kas oled juba leidnud selle või mitte... ei hakka ise oma sõnadega kõike siin kirjutama ja panen lihtsalt copy-paste... enamvähem lahti kirjutatud siin mängu käik


MÄNGUKS VAJALIK
36-ne kaardipakk, 3-4 mängijat (Saab ka kindlasti rohkemate kaartide ja mängijatega, eks siis peab kompuneerima…)

KAARDIJAOTUS
Esimene ring jagatakse kõigile kätte 1 kaart, iga järgneva jaotusega lisandub üks kaart ja samamoodi niikaua kuni 12 kaardini- kolmekesi mängides, või 9 kaardini- neljakesi mängides (ühesõnaga kõik kaardid on laiali jaotatud), ja nüüd mängitakse jälle terve ring, ja edasi jälle iga jaotusega 1 kaart vähem kätte, ja samamoodi niikaua kuni 1 kaardini, ja nüüd mängitakse jälle terve ring. (1,1,1,1,2,3,4,5,6,7,8,9,9,9,9,8,7,6,5,4,3,2,1,1,1,1,- neljakesi…), Iga jaotus tõstetakse ka trump!

MÄNGU EESMÄRK
Koguda võimalikult palju punkte! Punkte saab võetud tihide eest (iga tihi üks punkt)+ ennustuse täitmise eest (5 punkti)

MÄNG
Kui kaardid on laiali jaotatud, võtavad kõik kaardid (kaardi) kätte ja pakuvad oma kaartide (kaardi) pealt mitu tihi nad võtavad. Pakkumist alustab segajast järgmine ja nii edasi päripäeva, viimane pakkuja on segaja ise, kusjuures tema pakkumisel on üks piirang.- Nimelt EI TOHI PAKUTUD TIHIDE SUMMA OLLA SAMA MIS MÄNGUS OLEVATE TIHIDE ARV, ühesõnaga iga kord peab keegi tünga saama (näit: kolm mängijat ja kätte on jaotatud kolm kaarti, segajast järgmine mängija pakub, et ta võtab 2 tihi, järgmine mängija pakub, et ta ei võta ühtegi tihi, ja nüüd viimane pakkuja EI SAA pakkuda üht tihi, sellepärast, et 2+1=3, ta peab pakkuma kas 0,2või3 tihi ja siis vastavalt sellele mängima jne)
Kui mängija täidab oma pakkumise saab ta lisaks 5 punkti + võetud tihid, kui ei täida saab lihtsalt võetud tihide eest punkte
Masti peale käib mast ja kui masti ei ole peab käima trumpi!



Meie mängime seda mängu laivis alati nii, et kui inimene ei saa oma pakutut täis siis ta saab miinuspunkte vastavalt sellele, kui palju tal puudu jäi. Nt kui pakkumine oli 5 ja tihisid sai hoopis 2, siis saab mängija 2-5= -3 punkti. Analoogne süsteem ülevõtmisega: kui võeti 5 asemel 6 siis saab 6-5= +1 punkti (mitte +6). Miinuspunktid teevad mängu huvitavamaks.
riks2005 2018-03-01T21:57:21+02:00
täpselt, miinuspunktitega on üpris põnevam
babahh 2018-03-02T08:53:51+02:00
mina ka nõus sellega , et kui üle või alla võeti, siis nii palju ka miinuseid.

Lisa vastus

See funktsionaalsus on ainult verifitseeritud või VIP kasutajatele