Males võiks olla vale käik lubatud (võimalik), nii et vastane peab seda ise märkama, et teine rikkus reegleid. Mitte nagu praegu, et programm ei lasegi vale käiku teha. Aga selle asjaga tuleb siis välja mõelda, kuidas vastasmängija vale käigu fikseerib.
(See teema oli esmalt teises postituses, kuhu tekkis selline vastus cauchy’lt:
“Renjus näiteks on võimalik teha vigaseid käike ning sellega kaasneb automaatne kaotus.
Minul kui algajal mängijal on seda keeruline mõista. Minu meelest võiks süsteem aidata mängu reeglitest aru saada, mitte tekitada segadust.
Kaardimängudes näiteks ei ole võimalik vigaseid käike teha. See on hea. Ehkki kodus päris kaartidega mängides on võimalik, et keegi "unustab" tuhandes trumpamiskohustuse, või teeb saskus trumbi, mida ta pakkumise põhjal teha ei saa.
Mida see malemängule juurde annaks, kui oleks võimalik misclickida või teha vigaseid käike, näiteks avang e2-d4?”)
Sellele võiks siis siin lisada, et okei, kui malekäikude õppimiseks on tore, et proge ei lase valekäike teha, siis nt õhtustel turniiridel võiks rakendada vale-käigu-eksimise võimalust? Lihtsalt selleks, et oleks sarnasust elavmalega.
(Misclick on teine teema, see on ka praegu võimalik.)
-mv
Vale käik males
Loetud 69 kasutaja poolt
Tõestamiseks tuleb käigud üles kirjutada (arvuti ei tohi seda sinu eest teha) ning protesti korral ei tohi enne partii või turniir jätkuda, kui kohtunik on mõlema maletaja pool kodus üleskirjutusi vaatamas käinud :)
Võiks olla nagu live-males: käik loetakse sooritatuks siis, kui oled kella alla vajutanud, aga vastane ei saa ka valet käiku siis "puudutatud" või "nupp lahti lastud" reegli järgi nõuda. Siin, arvutimaailmas peaks kuidagi teisti lahendama selle valekäigu võimaluse. Äkki nii, et seni , kuni õiget käiku ei leia, jookseb sinu aeg edasi :D - peaks ju stimuleerima küll , et õige käiks siis üles leida :p . Sisuliselt oleks siis samaväärne sellega, et kui kauaks mõttesse jääda. Iseenesest peaks ju programmiliselt olema lihtne teostatav?
Kui hakata sellise mõttetusega tegelema (lubama mitte reeglitepäraseid käike tuleks, toota juurde ka asi nimega malekell), mis siis võimaldaks sooritada käigu.
Hetkel on nii, et käigu tegemise järel toimub kellavajutus automaatselt. Ning sel juhul peaks ka puudutatud käidud tulema arvesse, st kui oled juba mingit vigurit klikkinud siis peaksid sellega käima arvestades, et selline käik on võimalik samas peaks saama sellest käigust loobuda, kui see käik viib määrustevastasesse olukorda.
Samas peaks vastaspool saama teavitada, et on sooritatud valekäik ning selle fikseerima enne oma käigule asumist, st ühtegi nuppu ei tohiks enne seda klikkida. Kui aga oma nuppu on puudutatud siis kaob ka õigus valekäigu eest võitu nõuda. Samas, kui valekäiku tegelikult ei ole toimunud, siis peaks see osapool, kes teavitas mittetoimunud valekäigust, kaotuse vastu võtma.
Lisaks peaks olukorras kui kaks kuningat püsivad korraga käigu jooksul tules arvuti partii lõpetama viigiga, sest on selge, et kumbki osapooltest ei oska mängida.
Antud hetkel tundub, et idee on lihtsalt ühe või kahe minuti kontrollis vastastaseid valekäike tegema sundida ja siis arvuti kontrollile lootes punkte noolima hakata. Tegelikult ma arvan, et 1. valekäik kaotus on liiga karm karistus ka kiir ja välkmales, eriti laste või harrastajate turniiridel.
Loomulikult, kui valekäik tehakse kõrge tasemega mängija (tiitliga) poolt on see tavaliselt meelega tehtud, ning seda peaks kaotusega karistama.
Üks asi, mis tegelikult häirib on see, et muundamine on tehtud ebanormaalseks võrreldes tegeliku malega. Males on õigus seisata kell, et otsida malendit, mida panna etturi asemele. Siin aga kell käib rõõmsalt edasi, kui üritad leida hüpikakent, millest saad valida nupu mida peale panna. Seega on lühemates kontrollides lihtsam mitte lipustuda ja näiteks vankriga matti panna, kui kaotada 10 sekki lipustumise protsessi peale.
Hetkel on nii, et käigu tegemise järel toimub kellavajutus automaatselt. Ning sel juhul peaks ka puudutatud käidud tulema arvesse, st kui oled juba mingit vigurit klikkinud siis peaksid sellega käima arvestades, et selline käik on võimalik samas peaks saama sellest käigust loobuda, kui see käik viib määrustevastasesse olukorda.
Samas peaks vastaspool saama teavitada, et on sooritatud valekäik ning selle fikseerima enne oma käigule asumist, st ühtegi nuppu ei tohiks enne seda klikkida. Kui aga oma nuppu on puudutatud siis kaob ka õigus valekäigu eest võitu nõuda. Samas, kui valekäiku tegelikult ei ole toimunud, siis peaks see osapool, kes teavitas mittetoimunud valekäigust, kaotuse vastu võtma.
Lisaks peaks olukorras kui kaks kuningat püsivad korraga käigu jooksul tules arvuti partii lõpetama viigiga, sest on selge, et kumbki osapooltest ei oska mängida.
Antud hetkel tundub, et idee on lihtsalt ühe või kahe minuti kontrollis vastastaseid valekäike tegema sundida ja siis arvuti kontrollile lootes punkte noolima hakata. Tegelikult ma arvan, et 1. valekäik kaotus on liiga karm karistus ka kiir ja välkmales, eriti laste või harrastajate turniiridel.
Loomulikult, kui valekäik tehakse kõrge tasemega mängija (tiitliga) poolt on see tavaliselt meelega tehtud, ning seda peaks kaotusega karistama.
Üks asi, mis tegelikult häirib on see, et muundamine on tehtud ebanormaalseks võrreldes tegeliku malega. Males on õigus seisata kell, et otsida malendit, mida panna etturi asemele. Siin aga kell käib rõõmsalt edasi, kui üritad leida hüpikakent, millest saad valida nupu mida peale panna. Seega on lühemates kontrollides lihtsam mitte lipustuda ja näiteks vankriga matti panna, kui kaotada 10 sekki lipustumise protsessi peale.
Esiteks, Muhvn, ära anna pln hinnanguid, mis on mõttetu või mis mitte, pealegi, kui jutt on teemas, see ei sobi. (Muidu jääb mulje, et peab enne uut postitust sinu käest dobroo saama?) Teiseks, kui lugeda esimest postitust vähegi hoolikamalt, on selge, et jutt ei käi lastemales 1-2minuti partiides noolimisest, vaid peamiselt 22.01 turniirist, et sellel oleks elusmale mekki; nii et see "tunne" jääb sinu südametunnistusele. Kolmandaks, loomulikult on tehnilisi ja reeglistiku nüansse, kuidas valekäigust teavitada (nt punane nupp) ja millal see teavitus veel loeb või enam ei loe, aga selleks ongi foorum, et seda arutada.
Ja neljandaks, sõbralik soovitus: kui on soov tekitada 8ndale reale jõudnud etturi teema, siis tark oleks teha omaette postitus, muidu kaob see teab kuhu.
-mv
Ja neljandaks, sõbralik soovitus: kui on soov tekitada 8ndale reale jõudnud etturi teema, siis tark oleks teha omaette postitus, muidu kaob see teab kuhu.
-mv
Isegi rahvusvaheline maleportaal www.chessfriends.ru, mis jagab turniiridel virtuaalseid medaleid, ei fikseeri valekäike. Ju ei ole võimalik koostada maleprogrammi, mis sellisel juhul lähtuks FIDE malereeglitest (kohtuniku olemasolu, käigu sooritamine jne.)
Tahetakse võitu iga hinna eest.
Mustvalge kui ma mängin laua taga mängitavatel välk- ja kiirmaleturniiridel lolli, siis sa minult sama seisu 3-kordse kordumise ja 50 käigu reegli alusel viiki ei saa, sest sa ei suuda seda fakti tõendada
Aitäh. Tagasiside on olnud huvitav. Ontlik ja vähemontlik, vahel aiast, vahel aiaaugust. Mõned asjaolud muidugi üllatavad. Eriti muidugi oletus, nagu ajaksin ma selle ettepanekuga mingit omakasu taga. Nagu oleks ma ise kuidagi valekäigu eest rohkem kaitstud kui teised.
Nii et teema võib ilmselt maha võtta.
Küll aga võiks Muhvn teha eraldi teema etturi lipustumise kohta. Vähemalt mulle tundub see oluline point, kuna ettur jõuab 8ndale tavaliselt partii lõpus, kus aega on vähe, ja eriti mängus, kus lisasekundeid ei lisandu, on iga sekund arvel.
-mv
Nii et teema võib ilmselt maha võtta.
Küll aga võiks Muhvn teha eraldi teema etturi lipustumise kohta. Vähemalt mulle tundub see oluline point, kuna ettur jõuab 8ndale tavaliselt partii lõpus, kus aega on vähe, ja eriti mängus, kus lisasekundeid ei lisandu, on iga sekund arvel.
-mv
Liigutan selle teema mõttemängude foorumisse kuna osutus ebapopulaarseks.