Džentelmen
Loetud 259 kasutaja poolt
blufar las mõni mäng tehakse ka meist targematele
[i]postitas Meikop[/i]
Tere,
Mul on jõulupuhkus tulemas - teeks mingi uue mängu vinti!
Hetkel tundub parim valik Dzentelmen.
Mõned küsimused - 4 mängija puhul on kokku siis 17 vooru? 1-9-1 ?, 3 mängija puhul 23 vooru? 1-12-1? Ärme mängu ehk pikemaks aja?
Kas teeme 3- või 4- kesi mängu? Võib ka mõlemad versioonid teha (mänguruumis). Turniiril peame enne kokku leppima, mitmene laud parem on (4-ne - vähem voore?). Ehk asjatundjad oskavad soovitada, ise ma seda mängu mänginud ei ole.
Üks küsimus veel - trumpi siin mängus pole?
Tere,
Mul on jõulupuhkus tulemas - teeks mingi uue mängu vinti!
Hetkel tundub parim valik Dzentelmen.
Mõned küsimused - 4 mängija puhul on kokku siis 17 vooru? 1-9-1 ?, 3 mängija puhul 23 vooru? 1-12-1? Ärme mängu ehk pikemaks aja?
Kas teeme 3- või 4- kesi mängu? Võib ka mõlemad versioonid teha (mänguruumis). Turniiril peame enne kokku leppima, mitmene laud parem on (4-ne - vähem voore?). Ehk asjatundjad oskavad soovitada, ise ma seda mängu mänginud ei ole.
Üks küsimus veel - trumpi siin mängus pole?
Ehk saaks ka mõne teise mängu vinti, nendele kes ei oska kaarte mängida(või ei taha). Üks kord ju oli mingi küsimustik, millist mängu võiks vinti teha?
Toetan selle mängu tegemist. Olen seda mänginud, kuid erinevates seltskondades on reeglid ja nimed veidi erinenud.
Võib ka mõelda variandile, et laua/turniiri looja saaks ise valida, kas on 3-sed või 4-sed lauad.
[i]postitas blufar[/i]
Huvitav, miks tehakse selline mäng, millest enamus pole kuulnudki.
Olen juba ammu teinud ettepaneku kaardimäng marjas teha aga millegipärast see ei sobi. Või on asi lihtsalt minu kasutajas viga? Arvan , et marjas on palju etem kui miskine Džentelmen. Muidugi see on minu arvamus, see võib ka vale olla, ei pea kohe ironiseerima hakkama.
Huvitav, miks tehakse selline mäng, millest enamus pole kuulnudki.
Olen juba ammu teinud ettepaneku kaardimäng marjas teha aga millegipärast see ei sobi. Või on asi lihtsalt minu kasutajas viga? Arvan , et marjas on palju etem kui miskine Džentelmen. Muidugi see on minu arvamus, see võib ka vale olla, ei pea kohe ironiseerima hakkama.
Lisaks: seda mängu saab kahekesi ja neljakesi mängida.
Ei tea kas oled juba leidnud selle või mitte... ei hakka ise oma sõnadega kõike siin kirjutama ja panen lihtsalt copy-paste... enamvähem lahti kirjutatud siin mängu käik
MÄNGUKS VAJALIK
36-ne kaardipakk, 3-4 mängijat (Saab ka kindlasti rohkemate kaartide ja mängijatega, eks siis peab kompuneerima…)
KAARDIJAOTUS
Esimene ring jagatakse kõigile kätte 1 kaart, iga järgneva jaotusega lisandub üks kaart ja samamoodi niikaua kuni 12 kaardini- kolmekesi mängides, või 9 kaardini- neljakesi mängides (ühesõnaga kõik kaardid on laiali jaotatud), ja nüüd mängitakse jälle terve ring, ja edasi jälle iga jaotusega 1 kaart vähem kätte, ja samamoodi niikaua kuni 1 kaardini, ja nüüd mängitakse jälle terve ring. (1,1,1,1,2,3,4,5,6,7,8,9,9,9,9,8,7,6,5,4,3,2,1,1,1,1,- neljakesi…), Iga jaotus tõstetakse ka trump!
MÄNGU EESMÄRK
Koguda võimalikult palju punkte! Punkte saab võetud tihide eest (iga tihi üks punkt)+ ennustuse täitmise eest (5 punkti)
MÄNG
Kui kaardid on laiali jaotatud, võtavad kõik kaardid (kaardi) kätte ja pakuvad oma kaartide (kaardi) pealt mitu tihi nad võtavad. Pakkumist alustab segajast järgmine ja nii edasi päripäeva, viimane pakkuja on segaja ise, kusjuures tema pakkumisel on üks piirang.- Nimelt EI TOHI PAKUTUD TIHIDE SUMMA OLLA SAMA MIS MÄNGUS OLEVATE TIHIDE ARV, ühesõnaga iga kord peab keegi tünga saama (näit: kolm mängijat ja kätte on jaotatud kolm kaarti, segajast järgmine mängija pakub, et ta võtab 2 tihi, järgmine mängija pakub, et ta ei võta ühtegi tihi, ja nüüd viimane pakkuja EI SAA pakkuda üht tihi, sellepärast, et 2+1=3, ta peab pakkuma kas 0,2või3 tihi ja siis vastavalt sellele mängima jne)
Kui mängija täidab oma pakkumise saab ta lisaks 5 punkti + võetud tihid, kui ei täida saab lihtsalt võetud tihide eest punkte
Masti peale käib mast ja kui masti ei ole peab käima trumpi!
MÄNGUKS VAJALIK
36-ne kaardipakk, 3-4 mängijat (Saab ka kindlasti rohkemate kaartide ja mängijatega, eks siis peab kompuneerima…)
KAARDIJAOTUS
Esimene ring jagatakse kõigile kätte 1 kaart, iga järgneva jaotusega lisandub üks kaart ja samamoodi niikaua kuni 12 kaardini- kolmekesi mängides, või 9 kaardini- neljakesi mängides (ühesõnaga kõik kaardid on laiali jaotatud), ja nüüd mängitakse jälle terve ring, ja edasi jälle iga jaotusega 1 kaart vähem kätte, ja samamoodi niikaua kuni 1 kaardini, ja nüüd mängitakse jälle terve ring. (1,1,1,1,2,3,4,5,6,7,8,9,9,9,9,8,7,6,5,4,3,2,1,1,1,1,- neljakesi…), Iga jaotus tõstetakse ka trump!
MÄNGU EESMÄRK
Koguda võimalikult palju punkte! Punkte saab võetud tihide eest (iga tihi üks punkt)+ ennustuse täitmise eest (5 punkti)
MÄNG
Kui kaardid on laiali jaotatud, võtavad kõik kaardid (kaardi) kätte ja pakuvad oma kaartide (kaardi) pealt mitu tihi nad võtavad. Pakkumist alustab segajast järgmine ja nii edasi päripäeva, viimane pakkuja on segaja ise, kusjuures tema pakkumisel on üks piirang.- Nimelt EI TOHI PAKUTUD TIHIDE SUMMA OLLA SAMA MIS MÄNGUS OLEVATE TIHIDE ARV, ühesõnaga iga kord peab keegi tünga saama (näit: kolm mängijat ja kätte on jaotatud kolm kaarti, segajast järgmine mängija pakub, et ta võtab 2 tihi, järgmine mängija pakub, et ta ei võta ühtegi tihi, ja nüüd viimane pakkuja EI SAA pakkuda üht tihi, sellepärast, et 2+1=3, ta peab pakkuma kas 0,2või3 tihi ja siis vastavalt sellele mängima jne)
Kui mängija täidab oma pakkumise saab ta lisaks 5 punkti + võetud tihid, kui ei täida saab lihtsalt võetud tihide eest punkte
Masti peale käib mast ja kui masti ei ole peab käima trumpi!
on igaljuhul huvitavam kui neljakesi, kui ,Meikop, kaalud sisse viia ainult ühte varianti. Uunomiis on reeglid ilusasti lahti seletanud ja sellist punktisüsteemi Eestis ilmselt ka kõige rohkem mängitud. Jätame esialgu ikka need jokkerid jms välja; see umbes sama, mis saskut "pitskuuega", kus mingi "6" kõige kõrgem, millele saab küsida kõrgeimat trumpi või kõrgeimat masti - nii on ka lives dzentelmeni mängitud, aga siiski erandina. Lives kulus kolmekesi jaotussüsteemi 1,1,1,2,3...,12,12,12,11,10 ....1,1,1 läbimängimiseks u. 45 minti, kui õigesti meeles, siin ,elektroonilise jagamise ja märkimisega , peaks saama hulga kiiremini. Igatahes hea mäng tõesti :)
[i]postitas rabapalm[/i]
1 hea kaardimäng, mida mängitud nii aastatel 1979 kuni 2002, oli dzenetlmen- seda nii Eestis kui Venemaal. Mõned aastad tagasi siin paar postitust selle mängu kohta, aga see ka kõik. Kui n.ö taset võrrelda, siis kindlasti "kõvem" mäng kui bismarck või tuhat. Omal ajal töötasime isegi välja sellele mängule n.ö meistrinormid.
Kes pole kuulnud, siis väljamängu poolest nagu bismarci 2 varianti- võtmine või äraandmine...
Huvitavaks teeb mängu see, et peab enne konkreetse ringi välja mängimist ära arvama, mitu tihi võtad ja õigesti arvanud saavad preemiapunkte :) Keerulisemaks teeb asja see, et kolmekesi( ka neljakesi) mängides peab viimane positsioon pakkuma oma tihide arvu nii, et et kokkuvõttes keegi pakkujatest on sunnitud eksima ehk siis pakutavate tihide arv ei tohi klappida. Erinevad märkimissüsteemid läbi proovitud ja lõpptulemused järjestuse koha pealt ei muutu , kui võrrelda n.ö vene-süsteemi ( pakkumise järgi võetud tihi 10 punkti, vähem -10 ja üle lihtsalt iga tihi eest punkt) või siis eesti-süsteemi, kus preemiaks täpse arvamise eest 5 punni+ iga tihi eest 1 punn, mida saab nagunii , nii vähem kui üle võtmisel.
Igatahes , siis kui ise aktiivselt kaarte mängitud sai, arvan, et see mäng oli meil populaarsuselt nii 3.-ndal kohal ja kui valitute mängu- bridži- mitte arvestada, siis isegi 2.-l!!
Vindis võiks proovida küll...
1 hea kaardimäng, mida mängitud nii aastatel 1979 kuni 2002, oli dzenetlmen- seda nii Eestis kui Venemaal. Mõned aastad tagasi siin paar postitust selle mängu kohta, aga see ka kõik. Kui n.ö taset võrrelda, siis kindlasti "kõvem" mäng kui bismarck või tuhat. Omal ajal töötasime isegi välja sellele mängule n.ö meistrinormid.
Kes pole kuulnud, siis väljamängu poolest nagu bismarci 2 varianti- võtmine või äraandmine...
Huvitavaks teeb mängu see, et peab enne konkreetse ringi välja mängimist ära arvama, mitu tihi võtad ja õigesti arvanud saavad preemiapunkte :) Keerulisemaks teeb asja see, et kolmekesi( ka neljakesi) mängides peab viimane positsioon pakkuma oma tihide arvu nii, et et kokkuvõttes keegi pakkujatest on sunnitud eksima ehk siis pakutavate tihide arv ei tohi klappida. Erinevad märkimissüsteemid läbi proovitud ja lõpptulemused järjestuse koha pealt ei muutu , kui võrrelda n.ö vene-süsteemi ( pakkumise järgi võetud tihi 10 punkti, vähem -10 ja üle lihtsalt iga tihi eest punkt) või siis eesti-süsteemi, kus preemiaks täpse arvamise eest 5 punni+ iga tihi eest 1 punn, mida saab nagunii , nii vähem kui üle võtmisel.
Igatahes , siis kui ise aktiivselt kaarte mängitud sai, arvan, et see mäng oli meil populaarsuselt nii 3.-ndal kohal ja kui valitute mängu- bridži- mitte arvestada, siis isegi 2.-l!!
Vindis võiks proovida küll...
... on Tarkuse ema :)
Mäng on üleval. Testima!
Tuli veel meelde 1 teema , mida live-s dzentelmeni puhul kasutasime, kui tabelit täitsime. Märkisime alati tärniga ära pakkumised , mis ei läinud pihta ja mängu lõppedes oli neid siis kohe hea kokku lugeda. Nimetasime neid " peetideks" ja kes kõige rohkem neid kogus, sai mingi eraldi karistuse; pidi poodi minema või kükke tegema vms. Vahel juhtus ka nii ( kui väga 1-poolne kaardijooks) , et võitja sai kõige rohkem "peete". Siin tabelis ju võiks ka kuidagi viltu läinud pakkumised eristuda :)